Tuesday, Apr 2, 2019

صفحه نخست » جمعیت جهان به ۷،۷ میلیارد نفر رسید

jamiat.jpgشفقنا- گزارش جدید سازمان ملل حاکی از آن است که جمعیت جهان در سال جاری میلادی به ۷،۷ میلیارد نفر رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری آر تی عربی روسیه، سازمان ملل متحد در گزارشی به کمیته جمعیت و توسعه که دیروز (دوشنبه) پنجاه و یکمین جلسه خود را در مقر سازمان در شهر نیویورک آمریکا آغاز کرده، اعلام کرد که جمعیت جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر رسیده است.

بنا بر آن چه در این گزارش آمده، قرار است جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر و در سال ۲۱۰۰ نیز به ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر برسد.

سازمان ملل در گزارش خود همچنین تاکید کرده که رشد جمعیت در جهان با افزایش پیری و کاهش نرخ زاد و ولد در سایه افزایش روزافزون شهرنشینی همراه است.

بر اساس آمار ارائه شده در این گزارش، میانگین زاد و ولد در جهان در حال حاضر ۲،۵ کودک برای هر زن می‌باشد با این حال این عدد در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۲،۴ خواهد رسید.

در همین حال، گزارش مذکور تاکید می‌کند که درصد افراد بالای ۶۵ سال در جهان افزایش می‌یابد در حالی که در شرایط کنونی نیز بیش از نیمی از افراد سالمند در جهان حقوق بازنشستگی دریافت نمی‌کنند.

این گزارش سازمان ملل همچنین حاکی از آن است که در حال حاضر نزدیک به ۵۶ درصد ساکنان جهان در شهر زندگی می‌کنند با این حال این عدد در سال ۲۰۵۰ میلادی به ۶۸ درصد خواهد رسید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy