Sunday, Apr 7, 2019

صفحه نخست » رشد قیمت دلار به بالای ۱۴ هزارتومان

dollar14k_040819.jpgیورونیوز - همزمان با رکورد شکنی نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سِنا و صرافی‌های بانکی، بهای فروش دلار در بازار آزاد تهران به بالای ۱۴ هزارتومان رسید.

درست یک روز پس از آن که رئیس کل بانک مرکزی ایران مدعی شد که دلار در نرخ‌های بالای ۱۳ هزارتومان خریدار ندارد، نرخ خرید دلار در سامانه رسمی سنا و صرافی‌های بانکی به ۱۳ هزار و ۵۹۰ تومان افریش یافت و نرخ فروش دلار رسمی به ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان صعود کرد.

نرخ دلار رسمی در حالی روز دوشنبه به بالاترین سطح از آبان ماه گذشته تاکنون رسید که طی معاملات روز یکشنبه نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

رکورد پیشین نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا پنجم‌ اسفندماه گذشته ثبت شده بود. البته نرخ ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومانی فروش دلار رسمی سپس وارد یک سیر نزولی شد و طی ۴ روز تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

اما همزمان با رکورد شکنی نرخ رسمی دلار، نرخ فروش این ارز در بازار آزاد تهران نیز که در پایان معاملات روز یکشنبه به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود، با ۲۰۰ تومان افزایش به ۱۴ هزار تومان رسید.

78878.jpgدر همین حال نرخ فروش هر یورو در بازار آزاد تهران از ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان گذشت.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

بهای فروش هر قطعه تمام سکه طلا نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار و نرخ جهانی اونس طلا از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان فراتر رفت. نرخ جهانی اونس طلا طی داد و ستدهای روز دوشنبه بازار جهانی با نزدیک به ۶ دلار افزایش به یکهزار و ۲۹۷ دلار رسید.

هر دلار آمریکا طی مبادلات بازار آزاد ارز در فروردین سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۴ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy