Sunday, Apr 14, 2019

صفحه نخست » پرفروش‌ترین فیلم نوروزی ایران توقیف شد

movie_041319.jpgصدای آمریکا - وزارت ارشاد جمهوری اسلامی فیلم رحمان ۱۴۰۰ که پر فروش‌ترین فیلم نوروزی ایران محسوب‌می‌شود ، را یک ماه پس از اکران، توقیف کرد.

خبر توقیف فیلم رحمان ۱۴۰۰ اواخر روز شنبه ۲۴ فروردین رسانه‌ای شده و معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی علت آن را «تخلف در اکران نسخه اصلاح نشده» اعلام کرده است.

سازمان سینمایی گزارش داده که برخی از صحنه‌های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینماها به صورت کامل حذف نشده است و نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که اعتراضات درباره این فیلم نسبت به برخی« شوخی‌ها» و «الفاظ» است.

اما منوچهر هادی، کارگردان این فیلم در صفحه اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است که «از صدو ده دقیقه فیلم کمتر از دودقیقه به شوخی های بامزه می‌پردازد که کوته نظران آن‌را شوخی جنسی دیده اند. ولی مخاطب فیلم که نجومی بالا می‌رود مهم نیست.»

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

فیلم رحمان ۱۴۰۰ در حالی توقیف شده است که براساس گزارش‌ها پر فروش‌ترین فیلم در ایام تعطیلات نوروز بوده و در یک ماه اکران خود تاکنون بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان فروش داشته است.

توقیف فیلم قبل یا بعد از اکران در ایران سابقه بسیار طولانی دارد. برخی از فیلم‌های توقیف شده سال‌ها اجازه اکران دوباره پیدا نمی کنند و برخی ها هم برای همیشه رنگ پرده نقره ای را به خود نمی بینند.

فیلم‌های «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» از جمله فیلم های توقیف شده در سال‌های اخیر هستند که پس از گذشت چندین سال از توقیف درآمدند و با اصلاحات اجازه اکران به آن‌ها داده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy