Monday, May 27, 2019

صفحه نخست » پذیرایی صمیمانه از شهردار دیروز و قاتل امروز در اداره آگاهی

صرف چای قند پهلو آقای دکتر مظنون به قتل

کرامت قاتل در ج.ا. اینجوری حفظ می شود:

photo_2019-05-28_14-10-18.jpg

"علامت سئوال‌های حقوقی"

بی بی سی - نحوه انتشار و به روز رسانی این خبر در رسانه‌های ایران به ویژه در صدا وسیما باعث تعجب وکلا نیز شده است.

شادی صدر وکیل و حقوقدان در حساب اینستاگرام خود از اینکه خبرنگار صدا و سیما با "آلت قتاله" جلوی دوربین آمده ابراز تعجب کرده و گفته حتی با معیارهای قضایی حکومت ایران آنچه در این پرونده گذشته "تحقیقات جنایی نیست".

خانم صدر با اشاره به موارد وکالتش در پرونده‌های قتل نوشته است: "آزمایش‌ها روی آلت قتل از انگشت‌نگاری تا تطبیق اسلحه با گلوله‌ها در بدن مقتول و ... در کمتر از 24 ساعت قابل انجام شدن نیست. آلت قتل را هم بدون مهر و موم به دست یک آدم بی‌ربط به پرونده (خبرنگار) نمی‌دهند که در برابر دوربین با آن ور برود."

مهرانگیز کار وکیل دادگستری به بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید:" بر اساس ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی، ادله اثبات جرم عبارت است از اقرار، شهادت و قسامه. شخص اقرارکننده قاعدتا اقاریرش را می‌نویسد و بعد به حکم مقام قضایی بازداشت و تحقیقات درباره او آغاز می‌شود. بدون انجام این تحقیقات و فقط بر اساس یک اقرار نمی‌توان کسی را محکوم کرد."

به گفته خانم کار "در جریان رسیدگی به یک جرم، مطالب بسیاری مطرح می‌شود. مثلا ممکن است مشخص شود اقرار شخص، دروغ بوده و برای پوشاندن موضوع دیگری خودش را مرتکب جرم معرفی کرده است. اقرار به تنهایی پذیرفته نیست. باید مجموعه‌ای از شوهاد و نشانه‌ها این اقرار را تایید کند."

این وکیل باسابقه دادگستری می‌افزاید در موضوع قتل خانم میترا استاد، متهم اقرار کرده است که مرتکب این قتل شده است اما مادامی که تحقیقات قضایی صحت این ادعا را تایید نکند، فردی که در رسانه‌ها به عنوان قاتل معرفی شده،‌ در واقع "متهم به قتل است".

رسانه‌های ایران در سال ۱۳۹۷ و چند ماه بعد از کناره‌گیری آقای نجفی از شهرداری تهران گزارش‌هایی درباره ازدواج جدید او منتشر کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy