Monday, Jun 24, 2019

صفحه نخست » دو خواسته ساده ترامپ از ایران

voaT_062419.jpgصدای آمریکا - رئیس جمهوری ایالات متحده در تازه ترین موضع گیری درباره ایران در توئیتی دو خواسته مهم ایالات متحده از جمهوری اسلامی را مطرح کرد.

پرزیدنت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، صبح دوشنبه در یک توئیت با موضوع مسائل جهانی و انرژی، به ایران نیز اشاره کرد و نوشت: «... خواست آمریکا از ایران خیلی ساده است: نه جنگ‌افزارهای هسته‌ای و نه پشتیبانی بیشتر از تروریسم!»

در این توئیت همچنین آمده است: «چین ۹۱ درصد و ژاپن ۶۲ درصد نفت خود را از [مسیر] تنگه [هرمز] دریافت می‌کند و وضعیت بسیاری دیگر از کشورها نیز به همین منوال است. بنابراین، چرا ما (سالیان سال است که) بدون دریافت هیچ چیز، از مسیرهای کشتیرانی کشورهای دیگر محافظت می‌کنیم؟ همه این کشورها باید خودشان از کشتی‌هایشان در این مسیر، که همواره مسیری خطرناک بوده است، حفاظت کنند. ما حتی نیاز نداریم آنجا باشیم؛ چرا که ایالات متحده اکنون به بزرگترین تولیدکننده انرژی در سراسر جهان (با فاصله زیاد [با تولیدکنندگان دیگر]) تبدیل شده است!»

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

توئیت رئیس جمهوری آمریکا در حالی منتشر شده است که مقامات ارشد دیپلماتیک و امنیتی دولت او در خاورمیانه به سر می برند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به عربستان سفر کرده و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، در عمان حضور دارد. همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز یک روز پیش در اسرائیل بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ پشت درهای بسته، شکایت آمریکا از جمهوری اسلامی ایران را بررسی می کند. دولت پرزیدنت ترامپ به خاطر حمله به نفتکش ها در دریای عمان و نیز هدف قرار دادن پهپاد آمریکا توسط ایران، از دولت جمهوری اسلامی شکایت کرده است.

تنش بین آمریکا و ایران در یک ماه اخیر به شدت افزایش یافته است.

بعد از اینکه جمهوری اسلامی یک پهپاد آمریکا را بر فراز حریم بین المللی سرنگون کرد، روز جمعه رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که قرار بود به سه مکان در ایران حمله نظامی شود، اما تنها ده دقیقه قبل از حمله از این کار منصرف شد.

ایالات متحده خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به پهپاد آمریکا و از افزایش تنش آفرینی جمهوری اسلامی در خاورمیانه شده است.

دولت پرزیدنت ترامپ در یکسال اخیر فشار حداکثری بر ایران گذاشته و می گوید رژیم ایران باید مثل یک کشور عادی رفتار کند و از تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای، برنامه گسترده موشکی، کمک به تروریسم، و سایر اقدامات تنش برانگیز خود دست بردارد.

پرزیدنت ترامپ پیشتر اعلام کرد که آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است، اما رهبر جمهوری اسلامی هرگونه مذاکره را رد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy