Wednesday, Jun 26, 2019

صفحه نخست » نظر ابوالحسن بنی‌صدر درباره تحریم خامنه‌ای توسط آمریکا

Banisadr.jpgآیا دولت آمریکا با تحریم آیت‌الله خامنه‌ای، ایران را تحریک به واکنش می‌کند؟

آمریکا در این ماجرا به دنبال چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

آیا همان طور که آمریکا ادعا می‌کند، آیت‌الله خامنه‌ای واقعاً دارای یک ثروت افسانه‌ای است که آن را در حدود ۹۵ میلیارد دلار تخمین می‌زنند؟

آیا واشنگتن واقعاً به دنبال گفت‌وگو و تعامل با ایران است، یا اینکه در حال زمینه چینی برای یک حمله احتمالی به ایران است؟

ابوالحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی فرانسه به این سئوال‌ها پاسخ داده است.

او درباره فرمان جدید تحریمی واشنگتن که رهبر جمهوری اسلامی را نشانه رفته می‌گوید این رویکرد نشانگر بن‌بستی است که هر دو طرف یعنی آمریکا و ایران در آن قرار گرفته‌اند؛ بن‌بستی خودساخته است و آنچه آقای ترامپ می‌کند، عملیاتی در بن‌بست است. او می‌گوید واشنگتن در قبال ایران یا باید اقداماتی انجام دهد که اصطلاحاً رو کم‌کردن از حریف است، یا اینکه باید مبادرت به اقدام نظامی کند. در شرایطی که واشنگتن نتواند هیچ یک از دو اقدام یادشده را اجرا کند، دست به چنین اعمالی می‌زند.

بنی‌صدر می‌گوید این اقدام ترامپ هیچ بُردی ندارد؛ اگر یک مقام که از نظر اخلاقی مورد احترام جهانیان است چنین اقدامی می‌کرد، توجیه‌پذیر بود و هدف او برای بی‌اعتبار کردن رژیم اسلامی اثربخش بود؛ اما دونالد ترامپ، در چنین شرایط و موقعیتی قرار ندارد که با تحریم خامنه‌ای موجب بی‌اعتبار شدنش شود. این اقدام دونالد ترامپ می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و توده‌هایی از مردم مسلمان حتی در خود ایران نیز به خامنه‌ای به عنوان شخصی که در برابر آمریکا ایستاده، مشروعیت بدهند...

مصاحبه رادیو رادیو بین‌المللی فرانسه با ابوالحسن بنی‌صدر:



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy