Sunday, Jun 30, 2019

صفحه نخست » مهدی جان! کار خوبی کردی رفتی یه زن دیگه گرفتی!؛ ف. م. سخن

7D83704A-F0B6-49AB-85E4-ABD541F25AC0.jpegخیلی ملت عجیبی هستیم ما! اصلا چرا ماها اینجوری هستیم؟!

مهدی هاشمی، همون که نقش سلطان و شبان اش رو توو دهه ی شصت خیلی از ما به یاد داریم، همای سعادت اومده نشسته روو شونه اش، سلطان بانو رو گذاشته کنار، رفته یه زن جوون گرفته، اون وقت ملت به خروش اومده که چرا چنین اتفاقی افتاده و مهدی چنین کاری کرده!

عجبا عجب! من تعجب می کنم از خودامون که گاهی خودمون رو سوییسی می بینیم گاهی اهل دهات ابرقو! گاهی خودمون رو سوپر مدرن می بینیم، گاهی تبدیل میشیم به امام جمعه ی مسجد بالای کوه!

چه جوری میشه که گاهی یادمون میره که ما مسلمون شیعه ی دوازده امامی هستیم، و واسه امام حسین سینه می زنیم و قیمه ی نذری می خوریم و مذهب اسلام عزیزمون به ما اجازه می ده چهار تا زن رسمی و تا دل ات بخواد زن صیغه ای داشته باشیم؟

آخه مگه میشه آدم ماهیت اش این قدر عوض بدل بشه!

بابا جون! تویی که به خدا و پیغمبر و اهل بیت و دوازده امام و اینا معتقدی، تویی که آخوند میاد عقدت رو می خونه و قرآن توو گوش بچه ی تازه به دنیا اومده ات زمزمه می کنه، تویی که وقتی می میری، و خلد آشیان و جنت مکان میشی و به سبک اسلام شیعه تغسیل و تکفین و تدفین می شی، تویی که اگه پاش بیفته و جای مهدی هاشمی باشی، نه یکی که چهار تا زن می گیری، تویی که فمینیست هستی و طرفدار حقوق برابر زنان، وقتی شوهرت می خواد طلاق بگیره تا مهریه ات رو ازش نگیری یقه اش رو ول نمی کنی و حتی اگه شد زندان میندازیش، خلاصه تویی که به این آیین و دین هستی، تو چرا از ازدواج سلطان-شبانِ ما تعجب می کنی؟ یا بد تر از اون، ازش ایراد می گیری که این چه کاری بود کردی و سر پیری معرکه گیری کردی؟

من و تو، اگه خیلی شاکی هستیم، اگه خیلی دادخواه حقوق زن هستیم، اگه خیلی از کار مهدی خان بد مون اومده، چرا نصفه نیمه عمل می کنیم و چیزای خوبِ اسلام، «واسه خودمون» رو میگیم باشه، چیزایی که به نفع مون نیست یا به هر دلیل ازش خوشمون نمیاد میگیم نباشه!

آقا جون، خانم جون! ما مملکت رو دست کسایی دادیم که قانون اسلامی می گذرونن که تا ۴ تا زن عقدی و تا خدات تا زن صیغه ای می تونیم داشته باشیم.

ما وزیر فرهنگ مثلا با سواد و دنیا دیده و انگلیسی و عربی دون مون، میره روی زن اول اش زن میگیره و زن اول هم عین خیال اش نیست اون وقت تو از مهدی ایراد می گیری؟!

ما کتب اسلامی مون، بدون استثنا، بدون استثنا، زن رو نصف مرد می دونن، و ملاصدرا هم که اسم اش روی یه خیابون مرغوب و گرون قیمت هست، میگه زن از جنس حیوون ه و از جنس آدم نیست.

حضرت علی اش وقتی جوش میاره و احتمالا با فاطمه دعواش میشه، توو نهج البلاغه می نویسه که عقل زن نصف مرد ه!

همه ی اماما و معصوم ها هم هر کدوم هف هش ده تا زن دارن!

حالا مهدی رفته زن با اختلاف سی سال گرفته؛ پیغمبرمون چی که یه پیرمرد دم مرگ بوده رفته با دختر نه ساله ازدواج کرده و پیمان زناشویی بسته؟!

بالاخره اینا رو قبول دارید یا نه؟! یا فقط نصفه ای رو که به نفع شماست قبول دارید و بقیه اش رو نه؟!

خب تکلیف تون رو اول با خودتون، بعد با صاحبای مملکت مشخص کنید. به مهدی هاشمی ایراد نگیرید که تازه، چند سالی از زن اش جدا زندگی می کرده ولی طلاق اش نداده بوده. به خودتون ایراد بگیرید با این دین و مذهب و کشور اسلامی تون. مهدی هاشمی توو کشور اسلام زندگی می کنه و طبق قوانین اسلام می تونه هر غلطی بکنه! ایراد رو برید از اصل بگیرید نه فرع!

آفرین به شما مردم اهل منطق و اهل عمل! آفرین! :)



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy