Tuesday, Jul 30, 2019

صفحه نخست » الشرق الاوسط: اسرائیل با بمباران پایگاه عراقی در ۸۰ کیلومتری ایران، به برد عملیاتی خود افزوده

isr_073019.jpgالشرق الاوسط - برخی از منابع دیپلماتیک غربی به «الشرق الاوسط» گزارش دادند اسرائیل دایره حملات خود به ایران را به عراق و سوریه گسترش داده‌است، این در حالی است که برخی از گزارش‌ها از حمله مجدد به انبارهای موشک تحت نظر ایران در شمال شرق بغداد در ماه جاری خبر می‌دهند.

به گزارش الشرق الاوسط، در روزهای اخیر برخی از منابع از حمله هوایی به پادگان ابو منتظر المحمداوی (قرارگاه اشرف) تحت تصرف شبه نظامیان الحشد الشعبی خبر دادند. این پادگان در ۸۰ کیلومتری مرز ایران و ۴۰ کیلومتری شمال شرق بغداد قرار دارد.

این منابع گزارش دادند که طی این حمله «تعدادی از مستشاران ایرانی و انبارهای موشک‌های بالستیک که اخیراً از ایران به عراق منتقل شده‌اند، مورد اصابت جنگده‌ها قرار گرفتند».

برخی از منابع دیپلماتیک نیز اعلام کردند بمباران اردوگاه آمرلی در استان صلاح الدین در ۱۹ ژوئیه جاری توسط جنگنده‌های «اف ۳۵» اسرائیل انجام شده‌است.

این دومین حمله هوایی طی کمتر از ۱۰ روز علیه نیروهای ایرانی و الحشد الشعبی در خاک عراق است.

این منابع همچنین از حمله موشکی اسرائیل به منطقه تل الحاره در حومه شمال غربی استان درعا در جنوب سوریه در چهارشنبه هفته گذشته به منظور جلوگیری از تسلط و سیطره ایران بر این تپه استراتژیک خبر دادند.

این در حالی است که وزارت دفاع اسراییل در روزهای اخیر اعلام کرد سامانه دفاع موشکی بردبلند خود موسوم به آرو ۳ را در آلاسکا در آمریکا با موفقیت آزمایش کرده‌است.

تل آویو گزارش داده‌است، Arrow-3 (پیکان ۳) برای مقابله با شلیک موشک‌های بالستیک از سوی ایران و سوریه طراحی شده‌است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy