Wednesday, Aug 21, 2019

صفحه نخست » جواد ظریف به زرگری بودن دعوای اصلاح طلب اصولگرا اعتراف کرد

zarif22_082119.jpgایران بریفینگ / محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جمع ایرانیان مقیم سوئد گفت : حالا درست است اسم من را گذاشتند در فهرست تحریم ها، اما الان خدمت شما در سوئد هستم، خیلی هم به من فشار نیامده است. یکشنبه با مقامات کویت دیدار کردم، امروز در فنلاند با رئیس جمهور، وزیر خارجه و وزیر تجارت خارجی فنلاند ملاقات کردم، فردا (سه شنبه) در سوئد با تعدادی از وزرا دیدار دارم و پنجشنبه با وزیر خارجه و نخست وزیر نروژ دیدار خواهم کرد و جمعه نیز وزیر خارجه و رئیس جمهور فرانسه را می بینم. هفته دیگر چین و بعدش به ژاپن می روم.

وزیر خارجه عنوان کرد: تحریم های آمریکا کاری به من ندارد؛ ولی این مردم هستند که هدف تحریم ها هستند.

وی به محدودیتهای ایجاد شده در آمریکا برایش اشاره ای نکرد.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد: الان نگرانی که اروپایی ها دارند و خودشان هم بیان می کنند این است که اگر فردا به ما گفتند نمی توانید با چین ارتباط داشته باشید، چه کار کنیم؟ معتقدم اینستکس مکانیسم خوبی است، به شرط اینکه راه بیفتد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

ظریف همچنین به مجادلات سیاسی ایران اشاره کرد و گفت : حالا خط سیاسی ما پیروز است یا نیست، همه ما در یک کشتی نشسته ایم. همه ایرانی ها در یک کشتی نشسته اند، اگر کشتی ایران سوراخ شود، کسی نمی پرسد شما سلطنت طلب هستید یا طرفدار جمهوری اسلامی، این ایران است که ضربه می بیند. کسی نمی پرسد شما محافظه کار هستید یا اصلاح طلب یا اصولگرا، این ایران است که ضربه می بیند، ما باید مقداری در پس دعواهای سیاسی که متاسفانه امروز عامل اصلی شده، واقعیت ایران و کشور را ببینیم.

وزیر خارجه ایران با افشای اینکه درگیریهای سیاسی و جناحی در داخل ایران برای سرگرم کردن مردم است و بدون اشاره به عامل این سرگرمی ها گفت: ما ایرانی ها را در داخل گرفتار اصلاح طلب و اصولگرا کرده اند در این دعوای حیدری نعمتی منافع ملی را گم کرده ایم در خارج هم گرفتار این حرفها کردند.

وی گفت: زمانی که در کویت بودم به کویتی ها گفتم همین فردا (عربستان) آمادگی داشته باشند با ما گفتگو را شروع کنند، حاضریم. حرف های عجیب غریب می زنند. سعودی ها می گویند ظریف کاره ای نیست و مشکل ما با سردار سلیمانی است، برای اینکه بدانید دروغ می گویند. وقتی که وزیر شدم با آقای سلیمانی صحبت کردم به سعود الفیصل پیشنهاد کردیم حاضریم راجع به یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان صحبت کنیم، در همان پیشنهاد پیغام فرستادم اگر فکر می کنید به قول خودتان من «ماله کش اعظم» هستم - آقای پامپئو خیال می کند اگر بدهد یک چاله میدانی برایش توئیت بنویسد من ناراحت می شوم - آقای سلیمانی با شما صحبت کند. سعود الفیصل پاسخ داد «جهان عرب به شما ربطی ندارد». حالا می بینید جهان عرب به ما ربط دارد یا ندارد. در سوریه، یمن و شکست خوردند در لبنان نخست وزیر آن را زندانی کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy