Saturday, Sep 7, 2019

صفحه نخست » کاپیتان‌های تیم ملی و استقلال به حامیان «دختر آبی» پیوستند، پلیس: این پرونده امنیتی است

esteghlal_090719.jpgپرونده خودسوزی دختر هوادار استقلال امنیتی است

بی بی سی - واکنش‌ها به خبر خودسوزی زن جوان هوادار باشگاه استقلال مقابل دادگاه انقلاب ادامه دارد.

روزنامه‌نگاری در ایران اعلام کرده است که هنگام مراجعه خبرنگاری به بیمارستان محل بستری حراست بیمارستان به او اجازه ورود نداده و به او گفته شده است که این پرونده "امنیتی" است.

به او گفته شده در صورت اصرار بر تهیه گزارش ماموران پلیس به محل خواهند آمد و این خبرنگار "با زور و تهدید" از بیمارستان بیرون انداخته شده است.

***

رادیو فردا - در پی انتشار خبر خودسوزی دختری که به خاطر تلاش برای ورود به ورزشگاه بازداشت و پرونده‌ای برای او تشکیل شد، کاپیتان‌های تیم ملی و تیم استقلال ضمن ابراز تأسف از این خبر، بار دیگر از جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها انتقاد کردند.

مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، با انتشار یادداشتی در اینستاگرامش نوشت همان‌طور که برخی محدودیت‌های علیه زنان و دختران در گذشته، امروز باعث تجب می‌شود، بدون شک جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها و خودسوزی یک دختر که حکم بازداشتش را به این دلیل تمدید کرده بودند «برای آیندگان غیرقابل درک و نشأت‌گرفته از تفکری پوسیده و چندش‌آور است».

وریا غفوری، کاپیتان تیم استقلال، نیز در یادداشتی اینستاگرامی با اشاره به اینکه طرز تفکری که منجر به راه ندادن زنان به ورزشگاه‌ها می‌شود «قابل توجیه نیست، مثل بسیاری از قوانین پوسیده که در گذشته وجود داشت» از «خبر دردناک» خودسوزی این دختر ابراز تأسف کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای غفوری همچنین نوشته است: «کاش یک اتحاد همگانی داشتیم که خانم‌ها به حقشون، که ورود با احترام به استادیوم‌های فوتبال است، می‌رساندیم».

اکنون برخی فوتبالیست‌های سرشناس دیگر نیز با انتشار پست‌هایی در صفحه‌های اینستاگرام‌شان به این موضوع واکنش نشان داده‌اند که خسرو حیدری، محمد تقوی، حنیف عمران‌زاده، میلاد میداوودی، میلاد زکی‌پور و فرشید اسماعیلی از آن‌ جمله‌اند.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز دوشنبه، ۱۱ شهریور، اعلام کرد که یک زن در برابر یکی از واحدهای قضایی تهران خودش را آتش زده است.

پس از آن، خواهر این زن در دو مصاحبه با «رکنا» و «همشهری» اعلام کرد که خواهر ۲۹ ساله‌اش (با نام مستعار سارا) در اسفند گذشته برای تماشای بازی استقلال و العین به ورزشگاه آزادی رفته و بازداشت شده بود.

به گفته رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری تهران، این دختر که از او با عنوان «دختر آبی» یاد می‌شود، با ۹۰ درصد سوختگی، در بیمارستان بستری است و «در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس می‌کند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy