Saturday, Sep 7, 2019

صفحه نخست » تفسیر اخبار این هفته با علیرضا نوری زاده و صادق زیبا کلام

iranfarda_090719.jpgتفسیر خبر جمعه 15 شهریور

سلام، جمشید چالنگی هستم و در ساعت پیش رو نگاهی خواهیم داشت به اخبار ایران و مردم ایران در عرصه داخلی و منطقه ای و بین المللی.


آنچه که در ارتباط با اختلاف در بین حکومت میگذرد و ناپدید شدن یا آدم ربایی تازه در عرصه حکومتی ، گفته میشود یکی از اعضای مجلس خبرگان حکومتی همراه بابرادر خود ربوده شده است و نهاد های امنیتی هیچگونه اطلاعاتی منتشر نکرده اند.


چرا ایران به چنین روزی رسیده است ایران یکی از عمده ترین صادر کنندگان نفت در پیش از انقلاب و رهبر مهمترین تشکل نفتی اوپک به در یوزه گی برای فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت افتاده است ؟


و اصلاح طلبان ، آیا همچنان امید به اصلاح این حکومت و نظلم فقیه دارند ؟


حکومت فقیه در ایران از سنت های مذهبی شیعه چه استفاده هایی در حکومت میکند؟ خمینی تاکید کرده بود که ما برای حفظ حکومت حتی عنداللزوم واجبات دینی را نیز تعطیل خواهیم کرد!!!!

میهمانان امشب تفسیر خبر آقای علیرضا نوری زاده و آقای صادق زیبا کلام

چالنگی:ببینید ماه محرم هست برای شیعیان خوب ماه عزاداری است و این پرسش،حکومت ایران واقعاً چه خدماتی به اعتقادات شیعه مردم کرده ؟ باعث استحکام آن شده یا آنطوری که بسیاری میگویند اعتبار شیعه و روحانیت شیعه در میان مردم قربانی حفظ حکومت کرده ؟کدامیکی هست؟؟؟

نوری زاده: در آستانه انقلاب اگر کسی به من میگفت یک روحانی بنام حجت الاسلام قپانچی و برادرش نماینده آقای سیستانی میآید و در سخنرانیش نفی تمامی این فرهنگی را میکند که من و شما از بچه گی با آن بزرگ شده ایم سقا شده بودیم و سینه هم میزدیم، من باور نمیکردم که میلیونها هموطن من به سخنان دوست فرزانه عزیزم و دوست شما بهرام مشیری گوش بدهند با این دقت ، و اینها همه از برکت جمهوری ولایت فقیه است شما وقتی دین را دولتی کردید و امام حسین را مصادره کردید همین داستان است.


عاشورا، تاسوعا در ایران یک رنگ و شکل دیگری داشت روز تاسوعا منزل آقای شیرازی دسته هایی که راه می افتاد کوچه شتر داران خانه حاج باقر چیت گر، همان فضا و رفیق دوست و رفقایشان چه برنامه ای داشتند و بعد روی منبر یک شخصیتی مثل آقای بهبهانی سخنرانی میکرد که این رژیم خلخالی در اول انقلاب او را کشت یا دکترعباس مهاجرانی در رادیو سخنرانی میکرد و آدمهایی که درد دین داشتند و پادشاه مملکت هم در مسجد سپه سالار مجلس سوگواری میگرفت و شماری از روحانیون میآمدند و حرفهای سنگین میزدند.


امروز منبر حسینی شده دکان ، دکان یک تعداد آخوند فاسدی که فساد مطلق وجودشان را گرفته و آنکسی هم که عشق آمام حسین و آن مکتب را دنبال میکد مجالی پیدا نمیکند و خانه نشین میشود، یعنی انسانهایی که اعتقاد به این مکتب دارند زبانشان بسته شده و روزگار، روزگار فریب کاری است و دلش آدم برای امام حسین میسوزد ، راهپیمایی دومیلیونی به کربلا ، نتیجه و ثمرش چیست؟ فقط دکانی شده برای قاسم سلیمانی و امثالهم.

چالنگی : تفسیر شما را میشنویم این را از منتظری نقل کرده اند که در جمهوری اسلامی در این وضعیتی که هست اسلام اولین شهید بوده است و خود خمینی هم گفت ما برای حفظ حکومت میتوانیم واجبات را تعطیل کنیم شما به عنوان یک ناظر سیاسی و استاد دانشگاه به ما چه خواهید گفت ؟؟

زیبا کلام : قطعا اگر نگوییم اشاعه شریعت اسلام جزو بالاترین هدف نظام جمهوری اسلامی بوده است قطعاً یکی از اصلی ترین اهدافش بوده است، سئوال اصلی اینست که اگر ما یک پیمایش بکنیم و نظر سنجی بکنیم آیا امروز که ۱۵ شهریور ۹۸ است و بیش از ۴۰ سال از انقلاب میگذرد آیا میتوانیم بگوییم الارغم بودجه های سرسام آوری که نظام توسط نهاد های فرهنگی خرج دیندار کردن مردم کرده آیا مردم ایران امروز دیندار تر هستند یا اینکه خیر ؟؟؟؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy