Sunday, Sep 15, 2019

صفحه نخست » نتانیاهو: «اگر من ببازم و نتوانم دولت بعدی را برپا سازم، کشور اسرائیل باخته است»

E61CD3CC-7E58-43AE-B0AB-319F5C43377F.jpegرادیو اسراییل

رسانه های همگانی در اسرائیل، در آخرین فرصتی که برای گفتگو با نامزدهای انتخاباتی داشتند، شب گذشته (شنبه) رهبران همه احزاب کشور را یکی پس از دیگری به استودیوی خود دعوت کردند و با آن ها به گفت و شنود پرداختند، تا از دیدگاه های آنان در امور مختلف کشوری آگاه شوند و دارندگان حق رای را در شناخت و گزینش حزبی که بیشتر از هرگروه دیگر به دیدگاه های آنان نزدیک است یاری بخشند.

در این مصاحبه ها که به طور جداگانه از همه شبکه های خبری تلویزیون های اسرائیل پخش شد، رهبران احزاب دیدگاه های خود را در مورد اساسی ترین مطالب و مشکلاتی که اسرائیل با آن ها روبرو می باشد، بیان داشتند.

رهبر ائتلاف احزاب عربی اسرائیل، اَیمَن عَوده در این مصاحبه ها بنیامین نتانیاهو را به شدت مورد حمله قرار داد و او را نژاد پرست نامید و ادعا کرد که نتانیاهو گفته است که باید کودکان عرب را کشت و حتی نخست وزیر را "بیمار روانی" نامید.

با توجه به بن بستی که جناح بندی های حزبی در اسرائیل با آن روبرو می باشد، ائتلاف احزاب عربی ممکن است در برپایی دولت آینده سرنوشت ساز باشد. ولی ایمن عودۀ گفت که این احزاب به هیچ دولتی نخواهند پیوست، ولی آماده هستند از نخست وزیر جناح میانه و چپ، به رهبری بنی گانتس جانبداری کنند.

بنیامین نتانیاهو که همیشه احزاب عربی را خطرناک خوانده و از مردم خواسته است که به حزب او رای دهند، تا از نفوذ گروه های سیاسی عربی کاسته شود، در گفتگوی تلویزیونی شب گذشته گفت که در صورت لزوم حاضر است سیاستمداران عرب را نیز وارد کابینه خود سازد، ولی دو سیاستمدار عرب را به همکاری دعوت نخواهد کرد که یکی از آن ها ایمن عودۀ رهبر ائتلاف احزاب عربی کشور می باشد.

در مورد ایران، تقریبا همه رهبران احزاب که مورد مصاحبه قرار گرفتند گفتند که باید در برابر زیاده خواهی های رژیم ایران ایستاد و فتنه گری های حکومت ایران در منطقه را متوقف ساخت.

تقریبا رهبران همه احزاب سیاسی در این مصاحبه ها از مردم دعوت کردند به حزب آن ها رای دهند و ابراز نگرانی کردند که آرای آن ها به حد کافی نباشد و نتوانند در دولت آینده تاثیرگذار باشند. آگاهان این ارزیابی را یک ترفند انتخاباتی می دانند و می گویند که رهبران احزاب با ایجاد نگرانی در میان طرفداران خود، می کوشند آن ها را به پای صندوق رای بکشانند. بنیامین نتانیاهو در همین راستا گفت که اگر او در انتخابات شکست خورد و نتواند دولت آینده را برپا سازد، کشور اسرائیل است که دچار شکست خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy