Monday, Sep 16, 2019

صفحه نخست » واکنش ترامپ به حمله به تاسیسات نفتی عربستان

dt_091419.jpgرادیو فردا - رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان، می‌گوید کشورش آماده اقدام نظامی است؛ بسته به این‌که عامل حملات تائید شود و این‌که تحت چه شرایطی چنین اقدامی انجام خواهد گرفت.

دونالد ترامپ بامداد ۲۵ شهریور ماه به وقت تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است «به تاسیسات عرضه نفت عربستان سعودی حمله شده‌است. دلایلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم، بسته به تائید (این‌که عامل حملات کیست) آماده اقدام نظامی هستیم».

آقای ترامپ افزوده «اما منتظریم تا پادشاهی [سعودی] بگوید به باور آن‌‌ها چه کسی عامل حملات بوده، و این‌که تحت چه شرایطی دست به اقدام خواهیم زد».

روز شنبه ۲۳ شهریور ماه تاسیسات نفتی در مرکز پالایش و فراوری بقیق و میدان نفتی خریص، دومین میدان نفتی بزرگ عربستان، هدف حملات پهپادی قرار گرفت، که اختلال عمده‌ای در عرضه و فروش نفت این کشور ایجاد کرد.

حوثی‌های یمن می‌گویند حملات کار آن‌هاست و برای انجام آن از ده هواپیمای بدون سرنشین استفاده کرده‌اند. آن‌ها در عین حال تهدید کرده‌اند که عملیات بعدی شدیدتر و وسیع‌تر خواهد بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

با این حال مقام‌های دولت ایالات متحده و نیز برخی دیگر از چهره‌های نزدیک به آن، جمهوری اسلامی را متهم به طرح‌ریزی و انجام حملات کرده‌اند.

واکنش ترامپ به تکذیب نقش ایران در حمله به عربستان: در ماجرای سقوط پهپاد هم دروغ گفتند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با اشاره به اینکه ایران هرگونه دست داشتن در حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان را تکذیب کرده، در توییتی نوشت: آنها در ماجرای ساقط کردن پهپاد آمریکایی هم به «یک دروغ بزرگ» متوسل شدند.

به نوشته ترامپ اینکه ایران در جریان هدف قرار دادن پهپاد گفت این پهپاد «در حریم هوایی‌اش» بوده، یک «دروغ بزرگ» بوده و این پهپاد «اصلا نزدیک» به حریم هوایی ایران نبوده است.

سپاه پاسداران ۳۰ خرداد امسال اعلام کرد یک پهپاد آمریکایی را که «وارد حریم هوایی ایران شده بود» ساقط کرده است. با این حال بعدا شماری از مقام‌های آمریکایی، از جمله فرمانده نیروی هوایی سنتکام، اعلام کردند که این پهپاد در ۳۴ کیلومتری دور از ساحل ایران و در ارتفاع بالا در حال پرواز بوده است.

توئیت رئيس‌ جمهور آمریکا در حالی منتشر شده است که تنش‌ها در منطقه بر سر حملات اخیر به دو تأسیسات نفتی عربستان سعودی تشدید شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy