Friday, Oct 4, 2019

صفحه نخست » انتشار ویدئوی شکنجه نوجوان افغان در ایران

torture_100419.jpgرادیو فردا - در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از شکنجه یک نوجوان افغانستانی در یکی از روستاهای جزیره قشم، رسانه‌های افغانستان روز پنج‌شنبه، ۱۱ مهر، از پی‌گیری موضوع توسط وزارت خارجه افغانستان خبر دادند.

به‌ گفته این رسانه‌ها از جمله شبکه طلوع‌نیوز، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که درباره گزارش‌ها «مبنی بر شکنجه یک نوجوان ۱۶ ساله افغانستانی در جزیره قشم» تحقیق خواهد کرد.

در یکی دو روز گذشته خبرهای غیررسمی متفاوتی درباره انگیزه این اقدام و نیز سرنوشت این نوجوان منتشر شده است.

برخی منابع محلی گفته‌اند: «این نوجوان ۱۶ ساله به‌ خاطر متلک گفتن به همسر رئیس شورا شکنجه شده و بر اثر شدت ضرب و جرح جانش را از دست داده است.»

با این حال برخی دیگر دلیل این اقدام را «درخواست دستمزد» عنوان کرده‌اند و از زنده بودن او و اعزامش به افغانستان خبر داده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی با واکنش «اغلب خشمگینانه» کاربران مواجه شده و خواستار پاسخگویی مقام‌های محلی و رسمی در این باره شده‌اند.

خبر تکمیلی:

دادستان قشم روز جمعه، ۱۲ مهر، کشته شدن نوجوان افغان در یکی از روستاهای قشم را تکذیب کرد، اما گفت «ضرب و جرح وی صحت دارد».

دادستان قشم درباره جزئیات پرونده و به‌خصوص انگیزه این اقدام و سرنوشت نوجوان توضیح بیشتری ارائه نکرده است، با این حال برخی منابع محلی گفته‌اند «این نوجوان ۱۶ ساله به‌ خاطر متلک گفتن به همسر رئیس شورا شکنجه شده» و برخی دیگر دلیل این اقدام را «درخواست دستمزد» عنوان کرده‌‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy