Wednesday, Nov 20, 2019

صفحه نخست » برگزاری تظاهرات در اسرائیل و لس آنجلس، در همبستگی با ملت ایران

protest2.jpgرادیو اسرائیل - سازمان‌های ایرانی در کالیفرنیا از ایرانیان مقیم آن ایالت دعوت کردند در تظاهرات گسترده‌ای که روز یکشنبه آینده در لوس آنجلس برگزار می‌شود شرکت کنند. این فراخوان، بدون تعلق حزبی یا گروهی انتشار یافته و انتظار می‌رود که همه تلاشگران ایرانی، از تشکل‌های مختلف در آن شرکت کنند. آگاهان می‌گویند که به علت حساس بودن اوضاع در ایران و گسترش اعتراض‌های مردمی، که موقعیت حکومت را به شدت لرزان ساخته، انتظار می‌رود که گروه کم سابقه‌ای از ایرانیان در این همایش اعتراضی حضور یابند.

تظاهرات ایرانیان مقیم کالیفرنیا ساعت دو بعدازظهر روز یکشنبه چهار روز دیگر، در برابر فدرال بیلدینگ در لوس آنجلس آغاز می‌شود.

در بسیاری کشورهای دیگر نیز تظاهرات مشابهی علیه سرکوب مردم ایران برگزار شده و یا در مرحله تدارکات است. پناهجویان ایرانی در گرجستان گفته‌اند که همایش اعتراضی در برابر سفارت رژیم ایران در تفلیس را در روزهای آینده نیز همچنان ادامه خواهند داد.

در اسرائیل خبر برگزاری تظاهرات در شهر خولون در ابراز پشتیبانی از خیزش ملت ایران، در رسانه‌های همگانی کشور بازتاب یافت. حتی چند شبکه تلویزیونی برون مرزی نیز این گزارش را منتشر ساخته و گفتند که ایرانیان ساکن اسرائیل نیز خود را بخشی از ملت ایران می‌دانند و با آنان ابراز همبستگی می‌کنند.

تظاهرات ایرانیان در اسرائیل، امشب (چهارشنبه) در شهر خولون در مرکز اسرائیل که محل سکونت شمار زیادی از ایرانیان است، برگزار می‌شود. این تظاهرات در میدان روبروی فروشگاه‌های بزرگ موسم به مدیاتک برگزار می‌شود و قرار است کشیش سعید عابدینی نیز که هم اکنون از اسرائیل دیدن می‌کند، یکی از سخنرانان آن باشد.

انتظار می‌رود که خبرنگاران رادیوها، تلویزیون‌ها و روزنامه‌های اسرائیل نیز خبرنگارانی به محل تظاهرات بفرستند.

انتشار خبر تظاهرات، در شبکه‌های فارسی زبان سراسر دنیا نیز مورد استقبال قرار گرفت و شماری از کاربران، از این که ایرانیان اسرائیل نیز با برادران خود در ایران ابراز همبستگی می‌کنند، خرسندی عمیق خود را بیان داشته‌اند. برخی کاربران نوشتند که این تظاهرات نشان آن خواهد بود که پیوند دو ملت ایران و اسرائیل پایدار و پاینده است.

یکی از کاربران نوشت که ملت ایران از ملت اسرائیل انتظار کمک‌های عملی دارد.

تظاهرات امشب در شهر خولون در حالی برگزار می‌شود که وزیر دفاع اسرائیل به رژیم ایران هشدار داد که اسرائیل بازوهای تجاوزگرانه اختاپوس را قطع خواهد کرد و وزیر خارجه اسرائیل برای ملت ایران پیام دوستی فرستاد و نوشت که "ملت ایران توسط یک رژیم آخوندی به گروگان گرفته شده است".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy