Sunday, Nov 24, 2019

صفحه نخست » فرزند عباس آخوندی، وزیر راه سابق ایران بازداشت شد

arrest_112419.jpgفارس: تازگی خبر بازداشت پسر یکی از وزرای سابق دولت‌های یازدهم و دوازدهم منتشر شده است.

اطلاعات جدیدی درباره این پرونده را روشن شده است. بر اساس گزارش ها مهدی آخوندی به همراه شهرام اجتهادی به اتهام کارچاق‌کنی و تخلفات مالی بازداشت شده‌اند.

بر این اساس، شهرام اجتهادی که با مهدی آخوندی و یکی دیگر از مسئولان ارشد دولتی نیز نسبت فامیلی دارد مدت‌ها به عنوان مشاور وزیر سابق و دست راست وی فعالیت می‌کرده است.

***

بی بی سی - خبر دستگیری مهدی آخوندی، فرزند عباس آخوندی، برای نخستین بار در روز شنبه توسط باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد. روز یکشنبه خبرگزاری فارس نیز در گزارشی این بازداشت را تایید کرد.

عباس آخوندی، در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۷، وزیر راه و شهرسازی بود. او همچنین سابقه وزارت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و معاونت وزارت کشور در نیمه نخست دهه ۶۰ را در کارنامه دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، فرزند آقای آخوندی متهم است که در دوران وزارت پدرش، "کارچاق‌کنی" می‌کرده است.

این گزارش می‌افزاید که مهدی آخوندی به همراه یکی دیگر از نزدیکان عباس آخوندی به نام شهرام اجتهادی دستگیر شده است.

به نوشته فارس هر دوی این افراد " با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی کرده‌اند."

شهرام اجتهادی در دوران وزارت آقای آخوندی به سمت مشاور وزیر راه منصوب شد. او در همان زمان به دلیل انتشار گزارش‌هایی درباره نسبت خانوادگی‌اش با عباس آخوندی خبرساز شد.

بر اساس شایعاتی که منتشر شده بود گفته می‌شد که شهرام اجتهادی، خواهرزاده عباس آخوندی و برادر همسر عیسی کلانتری است. آقای کلانتری نیز یکی دیگر از مدیران عالی‌رتبه ایران است که در حال حاضر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را برعهده دارد.

اما آقای اجتهادی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خواهرزاده عباس آخوندی نیست.

عباس آخوندی نیز خود یکی از وزرای خبرساز حسن روحانی محسوب می‌شد که در طول دوران وزارتش، بارها با انتقادهای شدید نمایندگان مجلس روبه‌رو بود و سه بار استیضاح شد.

او در نهایت با انتشار انتقادهایی از سیاست‌های اقتصادی دولت که به گفته او، به دلیل تحریم و در مسیر نقض "حاکمیت قانون، مالکیت خصوصی و اقتصاد بازار آزاد" گام بر می‌داشت، از سمت خود استعفا کرد.

این سیاستمدار ایرانی سپس به عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای تصدی مقام شهرداری تهران مطرح شد، اما در رقابت با پیروز حناچی، با اختلاف یک رای شکست خورد.

فساد مالی مدیران و فرزندانی برخی از عالی‌رتبه‌ترین مقام‌های ایرانی در ماههای اخیر بارها خبرساز شده است.

در آخرین مورد شبنم نعمت زاده، فرزند محمدرضا نعمت زاده، وزیر سابق صنعت ایران که هم اکنون مشاور ارشد وزیر نفت است، با اتهامات مالی دستگیر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy