Monday, Dec 2, 2019

صفحه نخست » حضور قاسم سلیمانی به همراه صدها تن از افراد سپاه در بغداد + فیلم واکنش معترضین عراقی

soleimani_120119.jpgالعربیه - ثائر البیاتی دبیرکل شورای عشایر عرب عراق عصر شنبه، در مصاحبه با «الحدث»، از ورود قاسم سلیمانی فرمانده لشکر قدس به همراه صدها تن از اعضای سپاه پاسداران به عراق خبر داد.

البیاتی گفت، سلیمانی روز جمعه از طریق فرودگاه نجف راهی بغداد شد.

او با بیان اینکه همزمان 520 تا 530 عنصر سپاه پاسداران به عراق آمدند، گفت: «سلیمانی با رهبران حشد الشعبی ، شبه نظامیان و فرماندهان نظامی دیدار کرد».

منابع «العربیه» نیز عصر شنبه گزارش داده‌اند که سلیمانی در بغداد حضور دارد.

اين در حالی است که معترضان عراقی و کارشناسان سیاسی این کشور سلیمانی و شبه نظامیان وابسته به او را به قتل جوانان عراق متهم می کنند. طی تظاهرات معترضان که از اکتبر آغاز شد معترضان مرتب علیه فرمانده قدس شعار داده و او را یک جنایتکار توصیف کردند

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این در حالی است که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، استعفای خود را تقدیم پارلمان کرده و تأکید داشت این استعفا به هدف پایان دادن به بحران و آرام کردن اوضاع در عراق انجام گرفت.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد، قاسم سلیمانی در اوایل ماه جاری در راستای دستیابی به توافق نامه‌ای بر سر ابقای عبدالمهدی در سمت خود برای مدت دست کم شش هفته میانجیگری کرد ، اما اعتراضات و فشار روحانیون باعث شد عبدالمهدی مجبور به استعفا شود.

شایان ذکر است که ، مقامات رژیم ایران در طول اعتراضات جاری درعراق سعی در سیاه نمائی تظاهرات مردمی داشتند و رسانه‌های دولتی ایران به طور مرتب آن را «شورش» یا «آشوب» خوانده و کوشیدند تا این اعتراض‌ها را به دوایر سیاسی ، امنیتی و رسانه‌ای بیگانه پیوند دهند.

ناظران امور منطقه بر این باورند که ایران نگران است این اعتراضات منجر به بروز دگرگونی سیاسی شده و نقش و نفوذ روحانیون تندرو و شبه نظامیان شیعه وابسته به ایران را که از آنها در جنگ‌های نیابتی خود در منطقه استفاده می‌کند ، متزلزل سازد.

توطئه خواندن قیام مردم عراق از سوی خامنه‌ای

علی خامنه‌ای، رهبر ایران ، اعتراضات در عراق را «توطئه دشمنان» به هدف ایجاد جدائی میان ایران و عراق توصیف کرد.

این در حالی است که عراق از اول اکتبر گذشته با بزرگترین چالش فرا روی خود روبرو شده که در قالب اعتراضات گسترده در پایتخت و جنوب کشور و مطالبه برکناری مقامات حاکم، مخالفت با سهمیه بندی سیاسی و فساد و بهبود شرایط زندگی تبلوریافته است..

براساس بر آورد رویترز ، درپی اعمال خشونت عنان گسیخته ماموران امنیتی علیه معترضین بیش از 408 نفر کشته شدند که بیشتر این تعداد، تظاهر کنندگان بی دفاع بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy