Monday, Dec 9, 2019

صفحه نخست » در اعتراض به برخورد صدا و سیما، تعدادی دیگر از بازیگران به همکاری خود با تلویزیون پایان دادند

IRIB_120719.jpgصدای آمریکا - در تازه ترین واکنش ها به شیوه برخورد صدا و سیمای جمهوری اسلامی با هنرمندان، احسان کرمی، مجری و صداپیشه، نیز گفت دیگر با این سازمان همکاری نخواهد کرد.

آقای کرمی در اینستاگرام نوشت: «با توجه به رويكرد عجيب و گاه توهين آميز راديو تلويزيون نسبت به هنر و هنرمندان به هيچ عنوان قصد همكارى با آن سازمان را چه به عنوان بازيگر چه مجرى چه خواننده چه نويسنده و چه مهمان برنامه ندارم.»

احسان کرمی که به عنوان صداپیشه در برنامه محبوب «کلاه قرمزی» حضور داشته است می گوید تنها با این برنامه همکاری خواهد کرد.

View this post on Instagram

امروز دوستى به من گفت ظاهرا راديو تلويزيون يك ماه پيش بنده را از ممنوع الكارى و ممنوع التصويرى و ممنوع الصوتى و... در آورده اما دوباره به واسطه يك پست اينستا گرام يا توييتر ممنوع الكارم كرده اند! عزيزانى كه در صدا و سيما مشغول رسيدگى به امور ممنوعيتها هستيد و مردم عزيز و مخاطبان محترم رسانه ملى! اجازه بدهيد همينجا به روشنى بيان كنم بنده به واسطه مشغله هاى هنرى بيرون از سازمان صدا و سيما اولا فرصت همكارى با آن رسانه محترم را ندارم و در ثانى با توجه به رويكرد عجيب و گاه توهين آميز راديو تلويزيون نسبت به هنر و هنرمندان به هيچ عنوان قصد همكارى با آن سازمان را چه به عنوان بازيگر چه مجرى چه خواننده چه نويسنده و چه مهمان برنامه ندارم بنابراين متخصصين امر ممنوعيت وقت خود را صرف بنده كمترين نفرمايند كه مايه هدر رفتن وقت پر ارزش آن عاليجنابان خواهد بود! اما ! تنها اگر گروه سازنده كلاه قرمزى روزى تصميم به ساخت مجموعه اى جديد براى تلويزيون بگيرند با جان و دل منت پذيرم و در خدمت خواهم بود. همچنين از طرف خود و نه گروه نوشه اعلام ميكنم كه پخش آثار موسيقايى گروه ما بلامانع است. در پايان عرض ميكنم كه بديهى است در صورت تغييرات بنيادين در جهت رضايت مخاطبان و هنرمندان اينجانب پيشنهادهاى مناسب از طرف راديو تلويزيون را خواهم پذيرفت. از خدا ميخواهم توفيق روز افرون خدمت در عرصه فرهنگ و هنر به مردم محترم اين مرز و بوم را به بنده عطا كند . ارادتمند احسان Photo by #ehsankarami

A post shared by EHSAN KARAMI احسان كرمى (@ehsaankaramy) on

پولاد کیمیایی، بازیگر و کارگردان، نیز در اینستاگرام واکنشی مشابه داشت. آقای کیمیایی نوشت: «ترویج چند همسری، سریال‌های آبکی که لمپنیزم را ترویج می‌کند، اخبار یک طرفه توهین به هنرمند (نه سلبریتی)، گروکشی پخش مسابقات فوتبال، بی‌کار کردن و فراری دادن استعدادهای کشور، بیرون کردن کارشناسان فوتبال، پول کلان گرفتن و مافیای تبلیغات کی تیزر داشته باشه کی نه ...من هم مثل خانوم شیلا خداداد آقای پرستویی، تلویزیون ملی کشورم رو تحریم می‌کنم و دیگه با تلویزیون همکاری نمی‌کنم.»

View this post on Instagram

ترويج چند همسري سريال هاي آبكي كه لمپنيزم را ترويج ميكنه اخبار يك طرفه توهين به هنرمند ( نه سلبريتي ) گرو گشي پخش مسابقات فوتبال بي كار كردن و فراري دادن استعدادهاي كشور بيرون كردن كارشناسان فوتبال پول كلان گرفتن و مافياي تبليغات كي تيزر داشته باشه كي نه ... همه اينا و بيشتر يعني ننگ ما صدا و سيماي ما من هم مثل خانوم شيلا خداداد آقاي پرستويي... تلويزيون ملي كشورم رو تحريم ميكنم و ديگه با تلويزيون همكاري نميكنم #نه_به_تلويزيون

A post shared by Poulad Kimiayi (@pouladkimiayi) on

شیلا خداداد و نیوشا ضیغمی جزو نخستین کسانی بودند که در اعتراض به شیوه برخورد صدا و سیما با هنرمندان به همکاری با این سازمان پایان دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

شیلا خداداد در اینستاگرام از اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی، القابی چون «هنربند»، «نیم لیبریتی» و «خائن» را برای هنرمندانی که به گفته او همسو با فکر و عمل آنها نیستند به کار می برد انتقاد کرد و گفت در هیچ سریالی که از تلویزیون پخش شود بازی نخواهد کرد.

اشاره خانم خداداد به برنامه هایی بود که در آن از پیوستن مهناز افشار به یک برنامه استعدادیابی که از شبکه ای ماهواره ای پخش خواهد شد، انتقاد کرده بودند.

نیوشا ضیغمی نیز در پستی اینستاگرامی گفت: «رسانه ملی تبدیل به رسانه شخصی شده است».خانم ضیغمی نوشت:«امروز آنتن تلویزیون تعلق به کسانی دارد که نه تنها فرهنگ نمی سازند بلکه بی فرهنگی و بی ادبی را رواج می دهند» و گفت نه در تلویزیون کار خواهد کرد و نه به فرزندانش اجازه تماشای برنامه های صدا و سیما را خواهد داد.

پرویز پرستویی نیز مدتها پیش به عملکرد صدا و سیما انتقاد کرده و اعلام کرده بود در تلویزیون حضور نخواهد داشت. آقای پرستویی گفته بود حتی نمی خواهد خبر درگذشتش را در این رسانه بازتاب دهند.

View this post on Instagram

. علی فروغی متولد ۱۳۶۷ مدیر شبکه ۳ سیما پسر باجناق... اولا،بنده اعلام کردم تلویزیون حق نداره حتی مرگ من و زیرنویس بره دوما،من نگفتم تلویزیون تماشا نخواهم کرد سوما،مگه صداو سیما ملک شخصی یا ارث پدری شماست؟ راحتت کنم،بنده همه شبکه های ایرانی و غیر ایرانی رو نگاه میکنم،تمام اخبارهای داخلی و خارجی رو دنبال میکنم،چون کار من ایجاب میکنه ،خوب ببینم،خوب بشنوم،وخوب بخونم. اگر بنده اعلام کردم به تلویزیون نخواهم آمد،بخاطر بی کفایتی امثال شماست. تازمانیکه صداو سیمای ملی ،مدیرانی چون شما((البته شخص شما کوچکتر از آنی هستید ،که من بخاطرش تصمیم بگیرم )) داشته باشد،تلویزیون همین خواهد بود که هست.((البته منهای بعضی از عزیزانی که صادقانه کار میکنند)) آخه شما باچه تجربه و تخصصی مدیر شبکه تلویزیونی شدید؟ فقط چون ،من آنم که رستم بود پهلوان؟ بعد حالا چی شده مرده چوب میزنید؟ من یکسال پیش یک حرفی زدم،وپای حرفم هم ایستادم.وهر زمانی هم که تشخیص بدم که مدیران کاردان وبا صلاحیتی بر سکان صداو سیما نشسته اند، به تلویزیون برمیگردم،آنهم به عشق مردم،چون صداو سیما متعلق به مردمه. تلویزیون من و بزرگ نکرده ،بلکه من و امثال من تلویزیون و بزرگ کردیم،ومدیران فقط پزش و دادن ،حداقل در بخش هنر های نمایشی مثل: سریال رعنا،امام علی،آپارتمان،آوای فاخته،زیر تیغ،آشپزباشی. مثلا سریال زیرتیغ ،چه بلحاظ معنوی و مادی ،کم وجهه ای برای تلویزیون داشت؟ یا سریال آشپزباشی که هزینه ۱۶ ماه تولیدش یک میلیاردو ششصدو...تومان بود،فقط ۵۰ میلیار تومان از طریق باکس بازرگانی صاحب درآمد شد.وما بزور دستمزدمان را گرفتیم. ولی الان در آمد صداو سیما از کجاست؟ جز،*+#؟ علی فروغی ،شما هنوز جوانید،تازه ۳۱ بهارو گذروندید،من باتجربه ۶۴ سال زندگی و ۵۰ سال بازیگری و ۱۰ سال سابقه درقوه قضاییه ،بهتون میگم ،این میزها و سمت ها ،مدیریت ها ماندگار نخواهد بود. چرا که پشت میزی که شما نشستید ،قبل از شما هم کس دیگری بوده و بعد از شما هم کس دیگری خواهد آمد. پس بهتره خدارو شکر کنی و سرت و بندازی پایین واز سفره ای که برات پهن شده،بدون اینکه سرت و بالا بیاری، خوب تغذیه کن و توبره ات و برای چند صباح دیگه پر کن...

A post shared by Parviz Parastouei (@parvizparastouei) on

صدا و سیما نهادی حکومتی در ایران است که انحصار رسانه ای کشور را در اختیار دارد و از زیر مجموعه های رهبر جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

در اعتراضات اخیر، این رسانه به بازوی سرکوب حکومت ایران تبدیل شد و اعتراضات را «آشوب» نامید و مردم معترض را «آشوبگر» خطاب کرد. همچنین با دادن تریبون به مقام های حکومتی، مردم را تهدید کرد. از سوی دیگر اعتراف برخی بازداشت شدگان را پخش کرد.

برخی فعالان در فضای مجازی خواستار تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی از سوی کشورهای غربی هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy