Wednesday, Dec 11, 2019

صفحه نخست » ابوالفضل قدیانی: تحریم انتخابات بساط استبداد را برمی‌چیند

121119A_top.jpgایت دویچه وله - ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، با انتشار بیانیه‌ای از فعالان سیاسی و مدنی و اصناف ایران خواسته است تا با "تحریم" انتخابات آتی و گسترش اعتراضات "بساط استبداد" را برچینند. او علی خامنه‌ای را "مستبد امروز ایران" معرفی کرد.

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، ‌با انتشار بیانیه‌ای فعالان "دموکراسی‌خواه" را به ادامه اعتراضات علیه حاکمیت جمهوری اسلامی ‌فراخواند و از همه فعالان در عرصه‌های مختلف سیاسی، مدنی، اقتصادی و فرهنگی خواست "کنشگرانه" انتخابات پیش ‌رو در ایران را "تحریم" کنند.

در این بیانیه که سایت کلمه، امروز ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) آن را منتشر کرده، ابوالفضل قدیانی با تصریح اینکه گسترده‌تر شدن اعتراضات در ایران می‌تواند "هیمنه سیاست النصر بالرعب" حاکمان جمهوری اسلامی‌را درهم بشکند، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را "مستبد امروز ایران" معرفی کرد که در نهایت مجبور خواهد شد به برگزاری یک "انتخابات آزاد" رضایت دهد.

این فعال سیاسی با تصریح اینکه تحریم انتخابات، انفعال نیست، گفت، "سردی بساط انتخابات حکومت ولایت فقیه" مشخص است. او در عین حال عقب نشینی جمهوری اسلامی‌ و "امر استبداد" و تن دادن به انتخابات آزاد را "سودای خام و آرزویی محال" دانست.

قدیانی در عین حال گفت که "شکستن هیمنه کاذب استبداد، همانا پایان استبداد" است. او در ادامه بیانیه خود آورده است: «برگزاری رفراندوم تغییر قانون اساسی، الغاء حکومت ولایت فقیه و برقراری جمهوری دمکراتیک سکولار (به معنی جدایی نهاد دین از نهاد حکومت) چندان دور از دسترس نخواهد بود.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

آقای قدیانی پیش از این نیز بارها از مسئولان ارشد جمهوری اسلامی به تندی انتقاد کرده است. این فعال سیاسی فروردین ماه ۹۸ نیز در بیانیه‌ای شیوه حکومت‌داری علی خامنه‌ای را "مستبدانه" خواند و نوشت که رهبر جمهوری اسلامی "به شیوه گوبلز با بزرگ‌نمایی دروغ می‌کوشد آن را راست‌نماتر کند". او همچنین اصلاح‌طلبان را "تسلیم‌طلب و شریک جرم خامنه‌ای" نامیده بود.

مهار استبداد

عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ را "نمایشی-فرمایشی" خواند و اضافه کرد که شرکت در انتخابات بدون هیچ برنامه و اراده‌ای برای مهار استبداد، به معنای تسلیم شدن محض است.

قدیانی همچنین شرکت در انتخابات را مساوی با طول عمر بخشیدن و مشروعیت دادن "بی‌مزد و منت" به "استبداد حاکم" در ایران دانست که به گفته او "بعد از بلعیدن شیره جان سرمایه اجتماعی مردم، نتیجه‌ای جز سوریه‌ای شدن ایران ندارد".

این فعال سیاسی یادآور شد که شرکت در انتخابات اسفند پیش رو "طعنه به خون صدها شهید و هزاران زندانی" است که برای دستیابی به زندگی بهتر به فهرست "به‌اصطلاح امید و دولت حسن روحانی" رأی دادند اما در جریان اعتراضات آبان ماه امسال جان خود را از دست دادند.

قدیانی در بیانیه خود دستگیری و کشته شدن مردم در جریان اعتراضات اخیر را "نتیجه محتوم حکمرانی مستبدانه و ناکارآمد و فاسدی" دانست که خود علت ایجاد و در عین حال نتیجه "نظارت استصوابی همه جا حاضر استبداد ولایت فقیه" است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy