Tuesday, Dec 24, 2019

صفحه نخست » ولایت فقیه با طرح استیضاح وزیر کشور مخالفت کرد

fazli_122419.jpgطرح اعلام وصول نشد

رادیو فردا - علی مطهری، نماینده مجلس، که طراح استیضاح وزیر کشور به عنوان مسئول اصلی اجرای افزایش قیمت بنزین و حوادث پس از آن است، از اعلام وصول نشدن این طرح به دلیل مخالفت علی خامنه‌ای با آن خبر داد.

آقای مطهری روز سه‌شنبه، سوم دی‌ماه، با اعلام این خبر به خبرگزاری ایلنا گفت: «هیئت رئیسه می‌گوید مقام رهبری با استیضاح مخالف‌اند، لذا آن را اعلام وصول نمی‌کنیم.»

در پی سرکوب اعتراضات آبان زیر نظر شورای امنیت کشور که به کشته شدن تعداد زیادی از معترضان انجامید، عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس این شورا، در مراسمی که روز ۲۶ آذر برگزار شد، نشان «مدیریت جهادی» را دریافت کرد.

علی مطهری یک هفته پیش، ۲۵ آذر، نیز گفته بود که استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در صورت مخالفت نکردن رهبر جمهوری اسلامی اجرا خواهد شد.

آقای مطهری با بیان این‌ که «خدمات ایشان در جای خود محفوظ و قابل تقدیر است» اضافه کرد که با این حال «نمی‌توان از این خطای بزرگ او گذشت».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

علی مطهری با بیان این‌ که در حوادث اخیر «متهم ردیف اول رئیس‌جمهور است ولی استیضاح او در شرایط موجود به صلاح نیست»، درباره نقش عبدالرضا رحمانی فضلی درباره شیوه اجرای افزایش قیمت بنزین گفت وزیر کشور به خاطر «فراهم نکردن مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم، زمینه خسارات مالی و تلفات جانی قابل توجه را ایجاد کرده و به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کرده است».

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، پیش از این گفته بود که تمام مراحل اجرایی طرح گران‌ کردن بنزین به شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور واگذار شده بود.

شورای امنیت کشور یکی از نهادهای زیرمجموعه شورای عالی امنیت ملی ایران است و در مقابله با چنین رویدادهایی، مسئولیت و اختیارات دارد.

به گفته آقای مطهری، طرح استیضاح وزیر کشور اکنون ۲۰ امضا دارد، در حالی که برای اعلام وصول شدن طرح استیضاح، امضای ۱۰ نماینده کافی است.

وی پیش از این از فشار بر امضاکنندگان طرح «از جا‌های مختلف» از جمله از طرف برخی استانداران خبر داده و حتی تهدید کرده بود که اگر این استانداران به این کار خود ادامه دهند، اسامی‌شان را اعلام خواهد کرد.

علی مطهری دلیل «احتمالی» مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با استیضاح را در پیش بودن انتخابات مجلس عنوان کرده و از موکول شدن استیضاح به بعد از انتخابات خبر داده است.

اما این گمانه‌ای است که آقای مطهری مطرح کرده و تاکنون هیچ گزارشی منتشر نشده است که نشان دهد رهبر جمهوری اسلامی تنها به دلیل انتخابات با استیضاح مخالف است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy