Wednesday, Dec 25, 2019

صفحه نخست » مادربزرگ پویا بختیاری: خانواده‌ام را آزاد نکنید، خودم چهلم برگزار می‌کنم + فیلم

grandma_122519.jpg

ایران اینترنشنال - مادربزرگ پویا بختیاری،‌ جوان قربانی اعتراض‌های سراسری آبان‌ماه در ایران، با ضبط یک پیام ویدیویی که برای مسیح علینژاد، فعال زنان ارسال کرده خطاب به مردم ضمن گلایه از بازداشت اعضای خانواده‌اش از سوی نهادهای امنیتی، اعلام کرد اگر آن‌ها آزاد نشوند خود برای نوه‌اش مراسم چهلم را برگزار خواهد کرد.

این عضو خانواده بختیاری روز چهارشنبه چهارم دی‌ماه ضمن گلایه و زاری از وضعیت نامشخص و بی‌خبری از وضعیت فرزندان و اعضای خانواده بختیاری اظهار کرد: «نوه‌ام را کشته‌اند. فردا چهلم او است و من خبر ندارم اعضای خانواده‌ام کجایند.» او خواستار آزادی خانواده‌اش شد.

پیشتر بهمن صادقی‌نور، پسردایی پویا، به ایران اینترنشنال گفته بود که شامگاه دوشنبه ماموران امنیتی جمهوری اسلامی هم‌زمان با حضور جمعی از وکلا و مردم در منزل خانواده پویا برای هم‌دردی، دست به بازداشت گسترده دست‌کم ده عضو این خانواده زده‌اند.

مادربزرگ پویا در پیام ویدیویی خود اظهار کرد «نمی‌دانم درد خود را به که بگویم. بچه‌های من را آزاد کنید. من دیگر طاقت ندارم و دارم می‌میرم.»

در آستانه پنجم دی‌ماه، چهلمین روز درگذشت قربانیان اعتراض‌های اخیر،‌ فضای امنیتی در ایران تشدید شده و علاوه بر قطع اینترنت در شهرهای مختلف نهادهای اطلاعاتی طی تماس با خانواده قربانیان و کنشگران مدنی به آن‌ها درباره هرگونه تحرک برای این روز هشدار داده‌اند.

پیشتر نیز وزارت اطلاعات با احضار پدر و مادر پویا از آن‌ها خواسته بود مراسم چهلم فرزند خود در قبرستان «بهشت سکینه» کرج، محل دفن او را لغو کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy