Tuesday, Jan 7, 2020

صفحه نخست » اتهام جاسوسی علیه فریبا عادلخواه، پژوهشگر ایرانی - فرانسوی، لغو شد

adelkhah.jpgرادیو بین المللی فرانسه - وکیل مدافع فریبا عادلخواه پژوهشگر ایرانی - فرانسوی که در زندان اوین است خبرداد که وی "از اتهامات جاسوسی و تشویش اذهان عمومی تبرئه شد". فریبا عادلخواه و رولان مارشال که هر دو استاد دانشگاه هستند از حدود هفت ماه پیش در ایران زندانی شده‌اند.

روز سه‌شنبه ١٧ دی/٧ ژانویه، سعید دهقان وکیل مدافع فریبا عادلخواه به خبرگزاری ایسنا گفت: "خانم عادلخواه علاوه بر تبرئه از اتهام جاسوسی، از اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق طرح مباحثی نظیر مخالفت با قانون حجاب اجباری و مخالفت با قوانین تبعیض‌آمیز میان زن و مرد نیز تبرئه شد". به گفتۀ وی دادسرای اوین برای عادلخواه قرار منع تعقیب صادر کرد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اما به گفتۀ سعید دهقان دو اتهام دیگر با عناوین "اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم" و "تبلیغ علیه نظام" همچنان در پرونده موجود است و احتمالاً شعبۀ دادگاه انقلاب که باید به این اتهامات رسیدگی کند، هفتۀ آینده مشخص خواهد شد.

سعید دهقان که وکیل رولان مارشال، دیگر دانشگاهی فرانسوی زندانی نیز هست در بارۀ وضعیت او گفت: "جلسه بازپرسی ایشان حدود دو ساعت به طول انجامید و کیفرخواست برای او به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی صادر شد و بنابراین پرونده به دادگاه انقلاب می‌رود".

رولان مارشال که حوزۀ تحقیقاتش هیچ ارتباطی با ایران ندارد، فقط به دلیل نزدیکی و دوستی با فریبا عادلخواه به ایران رفته بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy