Tuesday, Jan 7, 2020

صفحه نخست » مارک اسپر: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست ولی آماده پایان دادن به آن است

esper_010720.jpgرادیو فردا - وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست ولی آماده پایان دادن به هر جنگی با تهران است.

مارک اسپر روز سه‌شنبه ۱۷ دی در گفت‌وگو با کریستین امانپور در شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «ما به دنبال آغاز جنگ با ایران نیستیم ولی آماده‌ایم هر جنگی را پایان بدهیم».

وی تاکید کرد که ایالات متحده خواستار کاهش تنش‌ با ایران است.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حمله پهپادی این کشور به قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در روز ۱۳ دی‌ماه که منجر به کشته شدن او و ۹ نفر دیگر شد، گفت که سلیمانی به بغداد رفته بود تا با یک رهبر دیگر درباره حمله به تاسیسات آمریکایی هماهنگی کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای اسپر می‌گوید اطلاعاتی که منجر به حمله به فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شد «قانع‌کننده» بودند.

این اظهارات در حالی است که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، به پارلمان این کشور گفته است که قاسم سلیمانی قرار بوده که پیامی به عربستان سعودی منتقل کند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در چند روز گذشته بارها از گرفتن «انتقامی سخت» از ایالات متحده سخن به میان آورده‌اند و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، گفته که اگر تلافی کنیم مسئولیت آن را هم به عهده می‌گیریم.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که اگر ایران علیه اهداف و شهروندان آمریکایی دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند، ۵۲ نقطه این کشور از جمله مراکز بسیار مهم فرهنگی آن را شناسایی کرده‌ایم که آنها را می‌زنیم.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی، خطاب به آقای ترامپ توئیت کرده که «به ۲۹۰ فکر کن»، که اشاره وی می‌تواند به تعداد کشته‌شدگان هواپیمای مسافربری سرنگون شده ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس در سال ۱۳۶۷ باشد.

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با سی‌ان‌ان گفت که ادامه حضور نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق برای مبارزه با داعش ضروری است.

پارلمان عراق روز ۱۵ دی از دولت عادل عبدالمهدی خواست که نیروهای خارجی را از این کشور اخراج کند.

دونالد ترامپ در واکنش تهدید کرده است که اگر این اقدام صورت گیرد شدیدترین تحریم‌ها را علیه عراق وضع خواهد کرد که تحریم‌های ایران در مقابل آن چیزی نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy