Monday, Jan 13, 2020

صفحه نخست » ادامه اعتراضات مردم عراق: ۱۰ زخمی در درگیری‌های کربلا، آتش‌سوزی در پایگاه «سازمان بدر»

iraq.jpgالعربیه - یک منبع پزشکی در وزارت بهداشت کربلا روز دوشنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ به خبرنگار «العربیه» و «الحدث» گفت، در درگیری بین پلیس ضدشورش و معترضین در محله «البلدیه» در مرکز کربلا، ده معترض زخمی شدند.

آژانس خبری عراق در کانال تلگرام خود گزارش داد، نیروهای امنیتی در تلاش هستند تظاهرکنندگان را که قصد حمله به ساختمان استانداری کربلا را دارند، از این منطقه دور کنند.

در همین رابطه، افراد ناشناس دفتر مرکزی سازمان بدر در استانداری کربلا را آتش زدند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: «این آتش سوزی در انبار دفتر مرکزی، که محل نگهداری پوسترهای این سازمان بود و خارج از ساختمان استانداری و در مجاورت آن قرار داشت رخ داد.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

آتش‌زدن دفتر بدر در حالی صورت گرفت که اوضاع امنیتی در کربلا وخیم‌تر و تشدید درگیری‌ها بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رو به افزایش است.

منابع العربیه و الحدث در این‌باره گفتند: «تیم‌های اتفاء حریق برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند».

در حالی که اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف در عراق ادامه دارد، شهر ناصریه در استان ذی قار، دانشگاه واسط در شهر کوت در استان واسط شاهد بیشترین درگیری در این منطقه بود به شکلی که تنها در نزدیکی ساختمان دانشگاه در شهر واسط ۵۹ نفر زخمی شدند.

همچنین در نجف هزاران دانشجو از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند. در ذی قار نیز رئیس پلیس به سبب ادامه نا آرامی‌ها در این استان اخراج شد.

در ادامه تحولات عراق منابع نظامی روز یکشنبه تأیید کردند که ۷ گلوله خمپاره بدون هیچ گونه تلفات در پایگاه "بلد" سقوط کرد.

منابع خبری «العربیه» نیز گزارش دادند که ۵ سرباز عراقی در بمباران پایگاه «بلد» با راکت‌های کاتیوشا زخمی شدند.

رسانه‌های عراقی پیشتر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش دادند، در نتیجه درگیری‌ها در نزدیکی ساختمان دانشگاه واسط در شهر کوت ۵۹ نفر مجروح شدند که ۴۸ نفر از این افراد عضو پلیس بودند.

پیشتر در همین رابطه خبرنگار العربیه و الحدث در عراق گزارش داد که این دانشگاه پس از درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی بسته شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy