Thursday, Jan 23, 2020

صفحه نخست » خانواده محمد شهاب دهقانی "متهم به ارسال سلاح برای حزب‌الله لبنان"، بوستون پاتوق آقازاده‌‌‌هاست!؟

foori_012220.jpgایران اینترنشنال - روزنامه‌ نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود، نوشت اعضای درجه‌ یک محمد شهاب دهقانی حسین آبادی، دانشجوی دیپورت شده از آمریکا، وابسته به شرکتی بوده‌اند که به اتهام ارسال سلاح برای حزب‌الله لبنان تحت تحریم آمریکا قرار دارد.

نیویورک‌تایمز همچنین به نقل از این منبع نوشته شهاب دهقانی اداره‌کننده یک کانال یوتیوب به اسم «‌اسلام پلاس» بوده که خواستار انتقام جمهوری اسلامی از آمریکا بابت کشتن قاسم سلیمانی شده است.

دیپورت محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی از آمریکا؛ بوستون پاتوق آقازاده‌‌‌هاست!؟

-ماموران گمرک و مرزبانی فرودگاه «لوگان» بوستون محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی دانشجوی اقتصاد دانشگاه «نورت‌ایسترن» را ساعاتی بازداشت و با وجود تلاش‌‌ دو وکیل و لابیگران جمهوری اسلامی او را دیپورت کردند.
-کاوه طاهری فعال سیاسی و حقوق بشر به کیهان لندن می‌‌گوید: «بسیاری از آنها که برای حمایت از محمد شهاب دهقانی حسین‌آبادی در فرودگاه بوستون تجمع کردند فرزندان مسئولان نظام بودند که نشان می‌‌دهد مشکل یک نفر و دو نفر نیست بلکه به نظر می‌‌رسد این محفل به صورت سیستماتیک و شبکه‌‌ای ایجاد شده و یا در حال تقویت شدن است».

کیهان لندن - محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی دانشجوی دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern) در ایالت ماساچوست آمریکا با وجود داشتن ویزای تحصیلی، سه‌‌شنبه شب اول بهمن (به وقت ایران)، پس از ساعاتی بازداشت در فرودگاهی در بوستون اجازه ورود به آمریکا پیدا نکرد و در نهایت دیپورت شد.

صدها آقازاده‌‌ی جمهوری اسلامی با مخارج کلان در آمریکا تحصیل می‌‌کنند. در حالی که همزمان پدران و مادرانشان درون حکومت پست‌‌های مدیریتی و سیاسی دارند در دشمنی با آمریکا داد سخن می‌دهند و همچنین پرچم ملّی آمریکا را تولید می‌کنند تا در مراسم حکومتی زیر پای مردم بیندازند و یا آتش بزنند! این فریب و دروغ و دوگانگی رفتاری مقامات جمهوری اسلامی سبب شده که بین مردم حساسیت‌‌های زیادی نسبت به آنها ایجاد شود بطوری که از هر ناکامی آنها و خانواده‌هایشان احساس شادی می‌کنند به ویژه اگر در رابطه با اقامت و اموال آنها در کشورهای غربی از جمله آمریکا و کانادا باشد که به پاتوق اسلامگرایان ضدغربی و خانواده‌های مقامات جمهوری اسلامی تبدیل شده‌اند.

قابل توجه اینجاست که دو وکیل مهاجرت پیگیر وضعیت شهاب دهقانی حسین‌آبادی بودند و تعدادی از دوستان ایرانی و آمریکایی او نیز در فرودگاه تجمع کردند تا شاید از اخراج وی جلوگیری کنند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

بسیاری از آنها که در حمایت از محمد شهاب دهقانی حسین‌آبادی در فرودگاه تجمع کرده بودند سابقه حضور در تجمعاتی را داشتند که مستقیم یا غیرمستقیم ایدئولوژی‌‌هایی را تبلیغ می‌کرده‌اند که یک سر آن به جمهوری اسلامی و لابیگران آن می‌‌رسید.

در فرودگاه ادعا شد که تلاش وکلای محمد شهاب دهقانی حسین‌آبادی نتیجه داد و او موقتا دیپورت نمی‌‌شود. این خبر باعث خوشحالی حامیان او شد. اما این جشن و پایکوبی چندان دوام نیاورد زیرا فعالیت ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی و تصمیم نهادهای مسئول برای اخراج او جدی‌‌تر از آن بود که وکلایش بتوانند کمکی به ماندنش در ایالات متحده آمریکا بکنند.

شمار زیادی از فعالان سیاسی و کاربران شبکه‌‌های اجتماعی از اخراج او به عنوان فرزند یکی از عوامل جمهوری اسلامی استقبال کردند و علیه نایاک و لابیگران رژیم ایران و آنچه «حزب‌‌اللهی‌‌»های مقیم آمریکا و «بسیجی‌‌های صادراتی» خواندند موضع گرفتند. صدها کاربر توییتر با هشتگ «دیپورت بسیجی» (DeportBasijis#) خواستار دیپورت ژن‌‌خوب‌‌ها به جهنّمی شدند که والدین آنها برای مردم ایران ساخته‌اند.

گفته می‌شود که شهاب دهقانی حسین‌آبادی فرزند کمال دهقانی فیروزآبادی عضو کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده اصلاح‌طلب تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی است اما دوستان او در توییتر این ادعا را رد می‌‌کنند. برخی نیز معتقدند اگر این دانشجو هیچ وابستگی به جمهوری اسلامی و خانواده‌های آن نمی‌داشت، امکان نداشت لابیگران رژیم ایران برای جلوگیری از دیپورت وی اینگونه فعالیت کنند!

برایان هوک مسئول ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، آذر ۱۳۹۷ (دسامبر ۲۰۱۸)، خبر داده بود که دولت این کشور در حال بررسی مسئله اخراج فرزندان مقامات رژیم فاسد ایران از آمریکاست. او گفته بود «در حالی که مقامات رژیم ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می‌‌‌دهند، خانواده‌های خودشان را به کشور به اصطلاح شیطان بزرگ می‌فرستند، تا با استفاده از منابع مردم ایران در آنجا زندگی و تحصیل کنند». هوک به مردم ایران گفت، «مطمئن باشید که ما تمام گزینه‌ها را برای تحت فشار قرار دادن افراد ریاکار فاسد در حکومت‌‌‌تان استفاده خواهیم کرد.»

برایان هوک در فروردین سال ۱۳۹۸ نیز وعده داده بود که لغو روادید بستگان مقامات جمهوری اسلامی در آمریکا در دست بررسی است.

از سوی دیگر سناتور الیزابت وارن قاضی و از سیاستمداران حزب دموکرات آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری و نماینده ایالت ماساچوست در توییتی خواستار توقف دیپورت محمد شهاب دهقانی حسین‌آبادی از آمریکا شده بود.

یکی از کارمندان بی‌‌بی‌‌سی فارسی که خبرهای مربوط به جلوگیری از دیپورت محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی را به صورت گسترده پوشش می‌‌داد نوشت «هیچ نمی‌‌توان حدس زد که علت تصمیم اداره مرزبانی چه بوده. ولی با توجه به اینکه در هفته‌های گذشته کنکاش در شبکه‌های اجتماعی ایرانیان بر سر مرز بارها رخ داده، اگر مثلا ماموران در فیس بوک محمد شهاب دهقانی حسین‌آبادی نگاه کرده باشند صفحات و شخصیت‌هایی که او «لایک» کرده را دیده‌اند.»

موضوع اخراج آقازاده‌‌‎ها و مصادره اموال وابستگان جمهوری اسلامی از تابستان سال گذشته پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد دولت باراک اوباما در جریان مذاکرات اتمی، به بیش از ۲۵۰۰ ایرانی- از جمله مقامات دولتی- گرین‌‌‌کارت داده مطرح شد. در اوایل تیرماه ۹۷ ایسکانیوز خبرگزاری وابسته به «دانشگاه آزاد اسلامی» در مورد اقامت پنج هزار نفر از فرزندان مقامات و مسئولان ارشد جمهوری اسلامی در آمریکا گزارشی منتشر کرد و نوشت رئیس خزانه‌‌داری ایالات متحده قصد دیپورت‎ آنها را دارد؛ این گزارش اما خیلی زود از خروجی این خبرگزاری حذف شد.

در خبرگزاری ایسکانیوز ادعا شده بود ۱۴۸ میلیارد دلار دارایی آقازاده‌‌‌های ایرانی در آمریکا بلوکه شده و ۵ هزار و ۴۳۲ آقازاده در سه ماه آینده دیپورت می‌‌‌شوند. گرچه این خبر حذف شد اما در روزهای بعد مدیرعامل ایسکانیوز ادعا کرد خبر اخراج آقازاده‎‌‌ها از آمریکا درست است و این خبر به خاطر مصلحت کشور حذف شد.

دیپورت محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی واکنش‌‌های زیادی به دنبال داشت که بخشی از آنها انتقاد به نایاک و لابیگران جمهوری اسلامی است.

کاوه طاهری فعال سیاسی و حقوق بشر به کیهان لندن می‌‌گوید: «بوستون در حال تبدیل شدن به یک یمن یا سوریه در آمریکا برای آقازاده‌‌هاست. محفلی که شمار زیادی از فرزندان و اعضای خانواده مسئولان نظام به صورت محفلی در آنجا اقامت دارند و درواقع تبدیل به پاتوق آنها شده است.»

او می‌‌گوید: «بسیاری از آنها که برای حمایت از محمدشهاب دهقانی حسین‌آبادی در فرودگاه بوستون تجمع کردند فرزندان مسئولان نظام بودند که نشان می‌‌دهد مشکل یک نفر و دو نفر نیست بلکه به نظر می‌‌رسد این محفل به صورت سیستماتیک و شبکه‌‌ای ایجاد شده و یا در حال تقویت شدن است. همچنان که نایاک نیز بی‌‌سر و صدا پایه‌‌گذاری شد و از همین دست محافل خود را تقویت کرد. امروز باید بپرسیم آنجا چه خبر است و از نظر استراتژیک چطور جایی است؟»

فرزندان شمار زیادی از مسئولان جمهوری اسلامی در حالی که نظام‌شان چهل سال است تمام‌قد علیه آمریکا به خصومت و تبلیغات مشغول است، برای کار یا تحصیل در آمریکا زندگی می‌کنند. دیپورت محمد شهاب دهقانی حسین‌آبادی با سخنان جنجالی احمد حمزه عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده اصلاح‌طلب کهنوج همزمان شده که برای سر دونالد ترامپ و کشتن او سه میلیون دلار جایزه تعیین کرده است! این اظهارات بازتاب وسیعی در رسانه‎‎های بین‌‌المللی پیدا کرد. رابرت وود سفیر آمریکا در امور خلع سلاح اتمی مستقر در ژنو، سه‌شنبه ۲۱ ژانویه، تعیین جایزه برای سر دونالد ترامپ را گرچه «اقدامی مضحک» توصیف کرد ولی تأکید کرد که چنین مواضعی نشاندهنده «ماهیت تروریستی رژیم ایران» است.

علی رهنما از وکلای سازمان غیرانتفاعی «ائتلاف امور همگانی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار» اخیرا به گاردین گفته بود که بازگرداندن دانشجویان ایرانی به محض ورود آنها به آمریکا طی چند ماه گذشته همزمان با افزایش تنش‌های سیاسی بین واشنگتن و تهران بطور چشمگیری افزایش یافته است.

برخی می‌‌گویند افزایش اخراج آقازاده‌‌ها از آمریکا در امتداد عدم صدور ویزا برای مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی و محدود کردن رفت و آمدن آنها به آمریکاست و می‌‌تواند از نشانه‌‌های افزایش فشار سیاسی بر بدنه حکومت باشد.

در ماه‌‌های اخیر برخی از نمایندگان کنگره آمریکا و تعدادی از سناتورها خواسته‌اند تا در واکنش به بازداشت و زندانی کردن شماری از شهروندان آمریکایی یا دوتابعیتی در ایران، ایالات متحده روادید صادر شده برای بستگان مقامات جمهوری را لغو و آنان را از این کشور اخراج کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy