Wednesday, Jan 29, 2020

صفحه نخست » هشدار اردوغان به روسیه

erdogan_012620.jpgبا سقوط ادلب: صبرمان لبریز می‌شود

یورونیوز - رئیس جمهوری ترکیه با هشدار به روسیه از مسکو خواست تا حملات ارتش سوریه در ادلب پایان یابد.

رجب طیب اردوغان، روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بخش زیادی از نیروهای ترکیه در ادلب به سر می‌برند، افزود: «روسیه به توافقات در نشست‌های آستانه و سوچی متعهد نیست.»

رئيس جمهوری ترکیه در ادامه اظهار داشت: «در صورتی که روسیه به این توافق‌نامه پایبند باشد ما نیز صادقانه به راه خود ادامه می‌دهیم. در حال حاضر روسیه صادق نیست. اگر روسیه، متحد صادق ترکیه است، رویکرد خود را نشان خواهد داد یا در سوریه روند دیگری در پی خواهد گرفت، یا رویکردش در قبال ترکیه متفاوت خواهد بود.»

وی افزود: «ما تا کنون صبر کردیم، ولی دیگر نمی‌توانیم. این یک تهدید نیست ولی ما انتظار داریم که مسکو تذکرات لازم را به دمشق در خصوص متوقف کردن این روند بدهد.»

آقای اردوغان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در حال ساخت خانه‌هایی برای سوری‌هایی که از ادلب در حال فرار به سمت مرز ترکیه هستند، افزود: «چیزی از روند آستانه پیرامون سوریه باقی نمانده است. این که ترکیه، روسیه و ایران چه کاری برای احیای مجدد این روند انجام خواهند داد در آینده خواهیم دید.»

پیش از این هم وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای به ارتش سوریه هشدار داد تا مواضع نیروهای این کشور را در ادلب بمباران نکند در غیر این صورت با واکنش سریع آنکارا مواجه خواهد شد.

ارتش سوریه روز گذشته توانست کنترل کامل شهر النعمان در استان ادلب که از آن به عنوان آخرین پایگاه نیروهای شبه نظامی ستیزه‌جو را در این کشور یاد می‌شود، به دست آورد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy