Tuesday, Feb 25, 2020

صفحه نخست » گیر کردن وسط دو راهی شفابخش بودن حضرات معصومین و عامل پخش بیماری بودن همین حضرات!؛ ف. م. سخن

EB435678-C773-4661-A3D9-C59DA319D3F1.jpegگند دروغ بالاخره یک جایی در می آید!

این اصطلاحی ست که مردم معمولا در باره ی دروغ به کار می برند.

دم دروغ کوتاه است و عمر دروغ نه چندان دراز.

این ها هم در ادامه ی همان اصطلاح بالا به کار برده می شود.

دروغِ عظیمِ شفا بخش بودن بوسیدن ضریح حرم ها و مالیدن سر و صورت به در و پیکر گندآلود مقبره ها و مدفن های مقدسین شاید عمر چند صد ساله داشته باشد و الان هم که در اثر پیش آمدن تناقض آشکار، عمر این دروغ باید به سر بیاید، منطبق با بی منطقی رفتار عوام احتمالا شاهد به سر آمدن عمر این دروغ «نباشیم».

اگر مقدسین، قدرتی دارند که در محل مدفن خود، کور را بینا می کنند و کر را شنوا، چگونه است که در عصر شناسایی بیماری های همه گستر و همه گیر، تبدیل به عامل گسترش آن بیماری ها می شوند؟

مردم عادی معمولا به منطق مسائل اعتقادی کاری ندارند و هزار دلیل هم بیاوری اعتقاد غیر منطقی شان را از دست نمی دهند و این موضوع در تمام جوامع بشری طبیعی ست و تا ابد وجود خواهد داشت.

اما آخوندهایی که امروز امور کشور ما را در اختیار گرفته اند، و دروغ های خود را باور کرده اند، و تصور می کنند وظیفه دارند مانع از بروز تناقض های دینی و مذهبی شوند و به هر قیمت شده ساحت مقدسین را از کذا و کذا پاک نگاه دارند، دچار گرفتاری عجیبی شده اند که حتی حاضرند به قیمت نابود کردن انسان ها، مانع از رشد همه فهمی مردم در کنار همه گیری بیماری های کشنده شوند.

موضوع اپیدمی و شناخت و مقابله با آن عمر زیادی ندارد و در دوران جدید عوامل آن و راه های مقابله با آن شناخته شده تر از ایام گذشته است.

حضور در مکان های عمومی و لمس اشیای آلوده به ویروس ها از عوامل همه گیری بیماری ست. حرم های مقدسین، دقیقا چنین مکان هایی ست و لمس در و پیکر و ضریح های آلوده به آب دهان و بینی و چشم زیارت کنندگان، از این حرم ها، مرکز تجمع عفونت و گسترش بیماری می سازد.

حال، با گسترش ویروس کرونا، عقل و منطق و شناخت علمی عامل بیماری، حکم می کند که درِ این مکان های «مقدس» دستکم تا مدتی تخته شود، ولی اگر چنین شود، مردم از خود نخواهند پرسید این چه امام و امام زاده ای ست که اگر خودِ انسان ها او را گندزدایی نکنند، عرضه ی مقابله با ویروس بیماری ندارد ولی ادعای شفابخش بودن اش، زمین و آسمان را کر کرده؟

به همین دلیل ساده است که جنایتکاری به نام حسین طائب مانع قرنطینه شدن قم می شود، و این امر موجب می گردد که کشورهای همسایه، ورود مسافران ایرانی را ممنوع کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy