Tuesday, Feb 25, 2020

صفحه نخست » گزارش میدانی خبرنگار قمی، ۸۰٪ شهر تعطیل است

qomMeydani_022520.jpgرضا دانايى در کانال تلگرام خود نوشت

بعنوان یک ⁧ خبرنگار⁩ قمی در این ⁧ رشته⁩ مشاهدات این چند روزم را از ⁧ كرونا درقم⁩ براتون میگم، ببینید امکان گرفتن خبر رسمی از بیمارستان‌های کرونایی نیست و ورود خبرنگار ممنوعه ‏و مصاحبه هم نمیشه کرد.ماکه راه به جایی نبردیم و همکاری نشد.

‏در این فضایی که مصاحبه رسمی نمیشه، خبرهای ضدونقیض و شایعات بشدت بالاست. ‏به نحوی که برخی رسانه‌های محلی از عصبانیت این عدم همکاری با خبرنگارها، پرچمدار ایجاد رعب و وحشت در شهر شدند. ‏طبق مشاهدات میدانی دیروزم، تقریبا ۸۰٪ شهر بجز هایپر و داروخونه ها، عمدتا تعطیلند.

ولی اطراف حرم حضرت معصومه فاجعه‌ست! مثلا ساندویچی‌ها بازن و همینجور ملت میرن و آب‌میوه و ...میخورن! ‏عمده افرادی هم که بدون ⁧ ماسک⁩ تردد می کنن، اتباع خارجی هستند. ‏تردد در سطح شهر کمه، هموناییم که هستند تقریبا ۵۰٪ ماسک زدند، بقیه هم لابد گیرشون نیومده.

مراجعات به مراکز ⁧ تجهیزات پزشکی⁩ بالاست. ‏به حدی که برای نیاز دفترمون ⁧ ضدعفونی⁩ میخواستیم، در یکی از همین فروشگاه های تجهیزات پزشکی، صف وایسادم. ‏و بیشتر از دوتا هم نمیداد و قیمت هم بر اساس موجودی انبارشون و درخواست مردم، عین دلار و لحظه ای بود.

جالبه بدونین هرجا یه چیزی رو تعداد بالا بخواین، تحفیف میدن، اینجا برعکس بود! ‏من ۲۵ تا ضدعفونی جیبی برای کارمندام میخواستم، گفت دونه ای ۱۸ ولی ۲۵ تارو دونه‌ای ۲۵ کمتر نمیدم!

گویا قراره از فردا بزودی توزیع ماسک و ضدعفونی به رایگان⁩ در ⁧ قم⁩ انجام بشه ‏حالا چجوری و با چه سیکلی که منجر به تشکیل صف و عامل واگیر نشه، خدا داند و رحم کند. ‏کسبه عمدتا تعطیلن، اونایی هم که بازن، عملا مگس میپرونن و تو پیاده روها نشستند، فروشی نیست، اگر هم باشه، آنلاین و پستی.

شهر درسته ⁧ قرنطینه⁩ رسمی نشده، اما فکر می کنم دو سوم شهروندان خودشون رو قرنطینه خانگی کردند. ‏پیرو همین موضوع ⁧ کروناویروس⁩ بازدید کانال‌های مجازی (تلگرام) و محلی قم هم تقریبا چندبرابر شده. ‏و شایعات کلی حول قم میچرخد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy