Wednesday, Feb 26, 2020

صفحه نخست » بیانیه آستان مقدس حضرت معصومه: سازه های حرم سد محکمی در مقابل اپیدمی کرونا است

bayanieh_022620.jpgجنس حرم ضد کروناست؛ تعطیل نمی‌کنیم

شورای تامین می گوید نمازجماعت را تعطیل کرده و مضجع شریف را ضدعفونی کنید؛ اینها ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است / هشیاری مردم بصیر قم مانع اجرای این کار اشتباه و غیر ایمانی شد / سازه های حرم سد محکمی در مقابل اپیدمی کرونا است

ایندیپندنت فارسی - وبسایت تولیت حرم حضرت معصومه در قم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که دستور شورای تامین این استان برای ضدعفونی کردن حرم و تعطیلی نمازهای جماعت به دلیل «عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است».

این تولیت اعلام کرده که به دستورات بهداشتی شورای تامین استان قم عمل نخواهد کرد چرا که این تصمیم‌ها، ناشی از عدم شناخت ساختار ایمانی تمدن جهانی اسلام هستند: «آنچه شورای تأمین در مصوبه خود به تاریخ ۵ اسفند ماه برای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تجویز کرد، تعطیلی نماز جماعت و ضدعفونی کردن مضجع شریف و اماکن مقدسه حرم بود! اقدام و تجویزی که ناشی از عدم شناخت دقیق ساختارهای اصیل ایمانی تمدنی جهان اسلام است، ساختارهایی که از چند ده قرن گذشته از سوی عالمان و فقهای خاصه شیعه برای تطهیر و حراست از بیماری‌های واگیردار در اعتاب مقدسه بکار گرفته شده است

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در این بیانیه از مردم «بصیر قم» که مانع اجرای تصمیمات بهداشتی در این شهر شده‌اند تقدیر شده است: «در اینجا هشیاری مردم بصیر قم مانع اجرای این کار اشتباه و غیرایمانی شد؛ همان‌طور که آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم کریمه اهل‌بیت بیان داشت: «ما این حرم مقدس را دارالشفا می‌دانیم، دارالشفا یعنی مردم بیایند و از امراض روحی و جسمی شفا بگیرند. بنابراین باید اینجا باز باشد، باید با قوت مردم بیایند؛ البته ما احتیاط را هم شرط می‌دانیم و مسائل بهداشتی را هم رعایت می‌کنیم».

در یک‌هفته گذشته ویروس کرونا از قم به ۱۸ استان دیگر در ایران منتشر شده و علاوه بر ابتلای ۱۳۹ نفر، منجر به مرگ ۱۹ ایرانی شده است. وزارت بهداشت ایران، هفته گذشته ، قم را به عنوان کانون انتشار ویروس کرونا معرفی کرد. موضوع قرنطینه این شهر از نخستین‌ روز شیوع این ویروس مطرح و از سوی مقام‌های سیاسی و مذهبی در ایران رد شد.

در بیانیه تولیت حرم حضرت معصومه ادعا شده که نقره به کار رفته در حرم خاصیت «آنتی باکتریال» دارد. در این متن طولانی، توضیحات مفصلی در مورد خواص نقره و تاثیر آن بر جلوگیری از رشد باکتری ذکر شده است. علاوه بر سازه‌های ساخته‌شده با نقره، اعلام شده که دیگر بخش‌های حرم نیز خاصیت آنتی‌باکتریال دارند: «سازه‌های حرم مطهر نیز در بالاترین سطح آنتی باکتریایی بوده و مانع از شیوع عمومی بیماری‌های واگیر دار و سد محکمی برای اپیدمی کرونا است.»

تولیت حرم حضرت معصومه، خطر جهانی ویروس کرونا را توطئه‌ای بر ضد ایران و چین دانسته و دستورات بهداشتی شورای تامین استان قم را بازی در زمین ایجاد‌کنندگان این ویروس قلمداد کرده : «اقدام‌ شورای تأمین عموما از اقدمات مدیریت بحران بوده و حاشیه این اقدام‌ها می‌تواند زمین مستعدی برای نشر و گسترش هدف اصلی این اپیدمی باشد، باید توجه داشت که کرونا در پنجره جمعیتی ۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون نفری چین توانسته تنها حدود ۲ هزار و ۵ نفر قربانی چینی بگیرد در حالی بر اساس گزارش منتشرشده از سوی نیویورک‌پست در پنجره جمعیتی ۳۲۷ میلیون نفری آمریکا آنفلوانزا توانسته از مهر امسال تاکنون بین ۱۶ تا ۴۱ هزار نفر قربانی بگیرد.»

در این بیانیه طولانی، ویروس کرونا، توطئه‌ای «هیبریدی» علیه جمهوری اسلامی و مبانی اعتقادی آن خوانده شده است. در بخش‌هایی از این بیانیه به شکلی شاعرانه این‌چنین نوشته شده است: «ویروس کرونا(corona) ویروسی میکروسکوپی اما با اهدافی سلطه‌جویانه! پزشکان او را ویروس تاج‌دار می نامند و یک تاج ذاتی این ویروس بسیار ضعیف خانواده ویروس‌های عفونی را به یک سلبیریتی سیاسی بدل کرده است؛ ویروسی که واژه اپیدمی(به معنای همه گیری) را به یک کلید واژه مستعد برای جنگ ترکیبی(هیبریدی) در زمین ملل و گونه‌های زبانی شرقی ایجاد کرده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy