Wednesday, Feb 26, 2020

صفحه نخست » آیا میرسلیم می‌خواهد علیه سرتیپ‌های مجلس قد علم کند؟

salim_022620.jpg«مصطفی میرسلیم»، منتخب دوم تهران در انتخابات مجلس یازدهم تحرکاتی را آغاز کرده که به نظر می‌رسد بخشی از کمپین او برای ریاست بر مجلس یازدهم است.

به گزارش «ایران وایر»، این عضو رهبری هیات‌های موتلفه اسلامی روز چهارشنبه ۷ اسفند ۹۸ نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس دهم نوشته و از آن‌‌ها خواسته طی جلساتی منظم با او و دیگر منتخبان مجلس یازدهم، تجربیات‌شان را به او و نمایندگان مجلس یازدهم منتقل کنند.

این فعال سیاسی، که سابقه وزارت در دولت هاشمی رفسنجانی را نیز دارد در این نامه نمایندگان مجلس دهم را «همکاران و دوستان» خود نامیده که قدر زحمات آن‌ها بر کسی پوشیده نیست.

گزینه اصلی ریاست مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف، سرتیپ مشغول خدمت سپاه پاسداران است که در راس لیست اصولگرایان تهران برای انتخابات مجلس یازدهم قرار داشت و رای اول تهران را کسب کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این نخستین بار در تاریخ ۴۱ ساله جمهوری اسلامی است که یک نظامی در راس فهرست انتخاباتی نیروهای محافظه کار قرار گرفته است. پیش از این، همواره یکی از روحانیون یا شخصیت‌های غیر نظامی نزدیک به رهبری در راس لیست‌های اصولگرایان قرار می‌گرفت.

به نظر می‌رسد غلبه جناح نظامی جریان اصولگرا بر جریان غیر نظامی این جناح که خود را در سرلیستی محمد باقر قالیباف و قرار گرفتن حجه الاسلام مرتضی آقا تهرانی در جایگاه دوم نشان داده، با نارضایتی جناح غیرنظامی روبرو شده و میرسلیم قصد رهبری این جریان را دارد.

میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۴ نیز رقیب محمد باقر قالیباف بود و پس از پایان رقابت‌ها گفتهبود، اگر با قالیباف به مرحله دوم می‌رفتم تخلفات او را افشا می‌کردم.

دیگر کاندیدای احتمالی ریاست مجلس یازدهم نیز مجتبی ذوالنوری، کاندیدای پیروز قم در مجلس یازدهم است که اگرچه لباس روحانیت بر تن دارد اما یک از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران است.

با وجود دو رقیب سپاهی و نیز ورود بیش از سی سرتیپ و سرهنگ سپاه پاسداران به مجلس یازدهم، مصطفی میرسلیم راه دشواری برای تصرف صندلی ریاست مجلس خواهد داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy