Monday, Mar 2, 2020

صفحه نخست » کرونا ورود ایرانیان به آمریکا را محدود کرد

corona2.jpgرادیو بین المللی فرانسه - وزارت بهداشت ایران آخرین آمار مبتلایان و قربانیان به ویروس کرونا، تا ظهر یک‌شنبه ۱۱اسفند/اول مارس، را ۹۷۸ مورد ابتلا و ۵۴ مورد مرگ اعلام کرد. بر اساس آمار رسمی، تاکنون ۱۷۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. همزمان، دولت آمریکا محدودیت‌های سختگیرانه‌ترِ ورود به خاک این کشور را، برای تمامی شهروندان خارجی که طی ۱۴ روز گذشته به ایران سفر کردند، به اجرا گذارده است.

بر اساس آمار رسمی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به روز قبل، ۳۹۴ نفر افزایش یافته و شمار قربانیان ناشی از این ویروس هم ۱۱ نفر بیشتر شده است. آخرین آمار نشان می‌دهد که میزان شناسایی مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، طی روزهای اخیر، سیر صعودی داشته است.

به گفته کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روزهای اخیر در استان تهران مشاهده شده است. پس از تهران، در استان‌های مرکزی و نوار شمالی ایران نیز موارد شیوع بالایی داشته است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این مقام وزارت بهداشت ایران، یک بار دیگر، تاکید کرد: نمودار ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی و در اغلب استان‌های کشور جدی است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم هم روز یک‌شنبه گفت: بیماری کرونا در شهر قم هنوز روند صعودی دارد. این مقام بهداشتی، شمار افراد بستری را ۷۲۵ نفر اعلام کرد که این آمار نسبت به روز گذشته ۷۳ نفر افزایش یافته است.

همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و کمبود ماسک و دستکش و لباس مناسب کادر درمانی، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران، از گروه‌های سودجو که اقدام به قاچاق و احتکار می‌کنند، به شدت انتقاد کرد.

هر چند با انتشار گزارش‌های مربوط به بهبود هزاران تن از مبتلایان به ویروس کرونا در چین، امیدواری نسبت به غلبه هر چه سریعتر بر این بیماری افزایش می‌یابد، اما نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹، دست‌کم دو هفته پس از رفع علائم بیماری همچنان در بدن مبتلایان باقی مانده و می‌تواند به دیگران منتقل شود. البته پژوهشگران می‌گویند ویروس موجود در بدن بیماران بهبودیافته در این مرحله چندان مسری نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy