Sunday, Mar 1, 2020

صفحه نخست » قرنطینه ۱۰۰ راننده ایرانی در ترکیه

CAMION.jpg العربیه - سخنگوی گمرک ایران روز دوشنبه ۲ مارس ۲۰۲۰ با توضیح وضعیت مرزهای گمرکی و انتشار گسترده ویروس کرونا در ایران اعلام کرد که ترکیه یک قرنطینه صحرایی به ظرفیت ۱۰۰ نفر برای رانندگان ایرانی در آن سوی مرز بازرگان راه انداخته است و مرزهای سرخس و سومار بالاترین تراکم را دارند و تجار به گمرکات این دو محل فعلاً محموله‌ای ارسال نکنند.

به گزارش «خبرگزاری ایرنا» پس از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تردد مسافر و محموله‌های صادراتی از مبدأ ایران به دیگر کشورها؛ روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران در این باره عنوان کرد «مرز ما با ترکیه همچنان برای جابه‌جایی کالا باز است، اما ترکیه یک قرنطینه صحرایی در آن سوی مرز بازرگان راه انداخته است که می‌تواند حدود ۱۰۰ نفر را پذیرش کند. تاکنون هم تمام راننده‌هایی که از ایران به ترکیه رفته‌اند، در این بیمارستان صحرایی قرنطینه شده‌اند، ولی به دلیل زمان دو هفته‌ای قرنطینه، ورود کالا کند شده است. بنابراین ترکیه پیشنهاد کرده معاینه سلامت راننده‌هایی که قصد ورود به ترکیه را دارند، در مرز بازرگان طرف ایران انجام گیرد و تنها آنهایی که مشکوک هستند، قرنطینه شوند تا از این طریق، سرعت تردد کامیون‌ها افزایش یابد. همچنان تردد مسافر در این مرز به‌سختی صورت می‌گیرد و فقط مسافران ایرانی که در ترکیه هستند، می‌توانند از این مرز برگردند و بالعکس. برای مسافران جدید این امکان وجود ندارد.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

وی ادامه داد: «مرز سومار نیز در استان کرمانشاه که بیشتر بار کاشی و سرامیک از مبدأ یزد را دارد، تراکم بالایی دارد و از همین رو، انتظار داریم که تجار کالا به این مرز نفرستند. در حالت معمول، گمرک این مرز ظرفیت تخلیه و بارگیری مجدد ۱۰۰ تا ۱۵۰ کامیون را دارد، ولی در حال حاضر هم اگر بخواهیم در حالت معمول ۱۵۰۰ کامیون متوقف در این مرز را تخلیه کنیم، ۱۵ روز زمان می‌برد. پس تجمع بیشتر می‌تواند توقف بیشتر و هزینه بیشتری برای تجار داشته باشد.»

گفتنی است وزارت بهداشت ایران در آخرین آمار تا ظهر روز دوشنبه ۲ مارس ۲۰۲۰؛ شمار جان‌باختگان کرونا را ۶۶ نفر اعلام کرد، مبتلایان به این ویروس نیز به ۱۵۰۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: «تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۱۵۰۱ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۶۶ نفر رسیده است.»

او افزود: «از میان ۷۲۸۰ مراجعه تا کنون ۴۳۱۲ مورد، مشکوک بوده، از این تعداد، ۱۵۰۱ مورد مثبت کرونا ثبت شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy