Thursday, Mar 26, 2020

صفحه نخست » دو سه مشخصه نوشته های هواداران یواشکی حکومت نکبت و اصلاح طلبان حکومتی؛ ف. م. سخن

7BDD2FE5-8CF3-4A8F-A166-4469CCFA94CA.jpegالبته طرفداری مستقیم از حکومت بی آبروی اسلامی، این روزها کاری شده بسیار دشوار که از هر کسی بر نمی آید.

شاید یک مشت حزب اللهی تهی مغز، واقعا و حقیقتا به این حکومت، بدون در نظر گرفتن موقعیت شغلی و بچاپ بچاپ و بخور بخور ارادت قلبی داشته باشند و علاقه شان به آن را با صراحت بیان کنند.

اما کمتر آدم سالمی از نظر عقلی می توان یافت که صاف و ساده بیاید بگوید این حکومت خیلی هم خوب است و باید سر جایش باقی بماند.

نتیجه این می شود که ما شاهد یک مشت هوادار یواشکی می شویم که در کنار اصلاح طلبان حکومتی، ادبیات خاصی از خود بروز می دهند.

مثلا این ها وقتی می خواهند عید نوروز را به مردم تبریک بگویند یا در باره ی کشتار ویروس کورونا حرفی بزنند، به هر ضرب و زوری شده، یک اسمی از ترامپ می برند والّا شب شان روز نمی شود.

این که می بینیم بعضی از این برادران و رفقای سابق، هی از تعداد مرگ و میر در امریکا و عدم خدمات درمانی در آن جا و تصمیم گیری های ترامپ «دیوانه» و بوریس جانسون «خُل» می نویسند به خاطر تطهیر حکومت نکبت است و گفتن این که اگر در جمهوری سابقا عزیز اسلامی ضعفی هست، یک مساله ی همگانی ست که امریکا و دیگر کشورهای جهان هم با آن و حتی بدتر از آن رو به رو هستند.

این ها حتی در باره ی بی ربط ترین چیزها به امریکا و اسراییل، باید یک گریزی به صحرای نوادا و نوار غزه بزنند و ترامپ و نتانیاهو را دراز کنند.

مثال دوم نحوه ی محکوم کردن ترور و عملیات تروریستی توسط این گونه افراد است. اگر در جهان اتفاقی بیفتد که عقل سلیم آن اتفاق را ترور می نامد، این ها در جملات اول طبیعتا این عمل را تقبیح می کنند ولی در میانه ی محکوم کردن، یک کلمه ی «ولی» می آورند، و به جنایت ها و ترورهای حکومت های امریکا و اسراییل اشاره می کنند و آن را هم محکوم می کنند، و اسم آن را می گذارند عمل «روشنفکری» چرا که یک روشنفکر خوب، موقع محکوم کردن یک چیز بد، باید همه ی چیزهای بد جهان، از عملیات کشتن دانشمندان نازنازی هسته ای و کباب کردن ناجوانمردانه ی سردار قاسم سلیمانی نازنین را محکوم کند تا خدای نکرده حرف و عمل اش دوگانه نشود.

مورد سوم هم بر می گردد به ببخش و فراموش نکن. من همیشه می گویم اگر اداره ی راهنمایی و رانندگی جریمه های گذشته ی ما را بخشید، ما هم جنایتکارانی که هنوز هم دارند جنایت می کنند را می بخشیم.

این دوستان، موقع صحبت از آینده ی ایران، خیلی نرم و دمکرات در باره ی آدمخوران حکومت اسلامی سخن می گویند آن هم در جایی که هم جنایت این ها ادامه دارد هم کسی از کسی عذر خواهی نکرده و اظهار پیشیمانی نکرده که کس طرف مقابل بخواهد آن ها را ببخشد!

مورد بعدی مربوط می شود به دین و ایمان اکثریت مردم مسلمان و این که اگر حکومت به اسم اسلام کارِ بدی کرد، نباید به این اسلام گفت بالای چشم ات ابرو ست چرا که به باور های اکثریت مردم ایران اهانت می شود و احترام نگذاشتن به باور اکثریت بر خلاف دمکراسی ست و ابدا کارِ پسندیده ای نیست.

لذا این ها هیچوقت در نوشته هایشان به ریشه فلاکت ها اشاره نمی کنند و آگاهانه یا ناخودآگاه از دینی که ابزار سرکوب مردم و نابود کردن آزادی ها و فرهنگ مردم توسط حکومت است حمایت می کنند.

البته نوشته های هواداران یواشکی حکومت نکبت و اصلاح طلبان حکومتی مشخصه های دیگری نیز دارد که در این مختصر نمی گنجد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy