Saturday, Apr 4, 2020

صفحه نخست » زیاد بودن پیاز داغِ کورتون درمانیِ خانم دکتر فیروزه بنی صدر!؛ ف. م. سخن

D5DA3DA7-24DF-48AA-839A-97F72E913134.jpegاین مطلب در واقع نباید نوشته می شد.

حکایت از آن جا شروع شد که خانم دکتر فیروزه بنی صدر، «اطلاعیه»ای منتشر کردند در سطح اینترنت، که ابتدا در سایت «انقلاب اسلامی» و بعد در «خبرنامه گویا» باز نشر شد که در آن خانم دکتر ادعا کرده بودند که توانسته اند با کورتون درمانی، جان چند بیمار در حال مرگ کورونایی را نجات دهند.

من در صفحه ی فیس بوک خودم با تاکید موکد بر این موضوع که چون تخصص در بیماری های عفونی و دستگاه تنفسی ندارم نمی خواهم در این باره چیزی بنویسم، به این نکته اشاره کردم که «اطلاعیه» خانم بنی صدر و انتشار آن نه در یک ژورنال معتبر علمی بلکه در سطح اینترنت، برای جامعه ی خوددرمان ایرانی که به انواع و اقسام داروها دسترسی دارد می تواند بسیار خطرناک باشد و موجب مرگ خود درمانان گردد.

وجدانا هم ناراحت بودم از این که اطلاعاتی که در این زمینه دارم منتشر نمی کنم چون موضوع صدور «اطلاعیه» آن هم به شکل عمومی، اصلا ربطی به دانش پزشکی ندارد.

اما در فیس بوک سر این نظر شخصی غوغایی به پا شد.

یک عده، بی آن که من کوچک ترین قصدی به سیاسی کردن مساله داشته باشم، موضوع دکتر ابوالحسن بنی صدر رییس جمهور اسبق ایران و مسعود رجوی و ازدواج خانم فیروزه با او را پیش کشیدند و تاخت و تاز سیاسی شان را آغاز کردند. این مساله اصلا مهم نبود و از کنار آن می شد گذشت که گذشتم.

اما در سوی دیگر ماجرا، حمله ی دخترخاله ها و پسر خاله ها و رفیق رفقای خانم دکتر فیروزه و همسر ایشان جناب مهران مصطفوی به مطلب شخصی من در فیس بوک آغاز شد با این تعریض آخوندی و بچه ترسان که یعنی تو بهتر از خانم پروفسور بنی صدر موضوع کورتون درمانی را بلد هستی، و خانم دکتر بنی صدر فلان است و بهمان است و دارای چنین مکارم اخلاقی و چنان عِرق میهنی است و امکان ندارد حرف غلط بزند، و عده ای هم تا آن جا پیش رفتند که «کشف» خانم بنی صدر را به جهانیان تبریک گفتند و ایشان را افتخار ملت ایران نامیدند.

یعنی جنگی در گرفت، که در آن جرقه ی اولیه، اصلا به بنزین های ریخته شده روی آتش بر افروخته شده ربطی نداشت و شخص مدعی که من بودم، تنها به صورت محدود، خطر انتشار همگانی اطلاعیه خانم دکتر را هشدار داده بودم.

امروز که دیدم از دست «اینترنت خوانان» و «شش خط در میان خوانان» و «تیتر خوانان»ِ رفیق باز در امان نیستم گفتم دستکم کاری را که به آن متهم ام می کنند انجام دهم تا چوب هایی را که به من می زنند ارزش خوردن داشته باشد.

و باز تاکید می کنم که مطلب من ابدا به جزییات پزشکی کاری ندارد و تنها کنار هم گذاشتن چند متن و نتیجه گیری از این متن هاست و لاغیر.

اول این که کشف خانم بنی صدر، کشف نیست، چون تقریبا از زمان شروع شیوع کورونا -یعنی از چند ماه پیش-، در سطوح مختلف پزشکی و فارماکولوژیک مطرح بوده، و نتیجه ای که پزشکان و متخصصان به آن رسیده اند این است که استفاده از کورتون، برای بیمار کورونایی «خطرناک» است.

دوم این که کشف خانم بنی صدر در هیچ مجمع علمی -تا این لحظه- مطرح نشده و مورد تایید کسی قرار نگرفته است.

سوم این که مسوولان بهداشتی در ایران، چند ماه قبل، خطرات کورتون درمانی را به مردم هشدار داده اند.

چهارم این که ژورنال های معتبر علمی در خارج از ایران خطرات کورتون درمانی را به متخصصان هشدار داده اند و مواردی را که مصرف کنندگان داروهای کورتون دار می توانند استثنا قرار دهند بازگو کرده اند. این مقالات را شخصا به سه زبان آلمانی و فرانسه و انگلیسی دیده ام و مطالعه کرده ام.

پنجم این که در اطلاعیه خانم بنی صدر، اختلافات زمانی عجیب غریبی وجود دارد که اگر در اثر اغراق عمدی در بیان موضوع درمان بیماران شان به وجود نیامده باشد، قطعا اشتباه سنگینی ست که به جزییات آن در یک پست فیس بوکی به طور دقیق پرداخته ام، و اگر لازم باشد آن را هم منتشر می کنم.

ششم این که برای من جان انسان ها مهم است. آن جا که پای انسان در میان باشد، به خودم هم رحم نمی کنم چه برسد به پسرخاله ها و دختر خاله های فلان کس و بهمان کس. الان هم که در اطلاعیه خانم بنی صدر تناقض ها و اشتباه های فاحش دیده می شود، به اعتبار نحوه ی عمل خانم دکتر بنی صدر در نگاه من آسیب سخت وارد شده که امیدوارم با توضیحات احتمالی ایشان این تناقضات آشکار رفع و رجوع شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy