Friday, Apr 17, 2020

صفحه نخست » ماجرای جنجالی فیلم معدوم سازی جوجه های یکروزه در ایران

joojeh_041820.jpgدر روزهای اخیر تصاویری دردناک از معدوم سازی جوجه‌های یک‌روزه منتشر شد که با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه تأمین مواد غذایی و همچنین استفاده از شیوه غیرانسانی، واکنش‌هایی را به‌همراه داشت

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال - محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، علت معدوم‌سازی تعداد قابل توجهی جوجه در ایران را «مشکلات عدیده» پرورش‌دهندگان مرغ اعلام کرد.



صدیق‌پور روز شنبه ۳۰ فروردین به خبرگزاری ایسنا گفت «کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک‌روزه» و «کمبود شدید ذرت و سویا» مهم‌ترین این مشکلات است.

او علت این کاهش قیمت را شیوع کرونا و تولید اضافی ۱۰ درصدی جوجه اعلام کرد که منجر به اتخاذ سیاست کاهش تولید و عرضه جوجه در بازار شده است.

این مقام مسئول توضیح داد قرار بود این کاهش تولید «قبل از تبدیل شدن تخم‌مرغ‌ها به جوجه» صورت بگیرد.

صدیق‌پور درباره فیلم‌های معدوم‌سازی جوجه‌ها هم گفت: «مصوبه هیات مدیره انجمن صنفی جوجه یک‌روزه حذف تخم مرغ‌های ست شده در ستر است تا شاهد امحای جوجه یک‌روزه نباشیم.»

او اضافه کرد: «انتشار تصاویر در فضای مجازی می‌تواند اهداف خاصی را در پی داشته باشد که نیازمند بررسی موضوع از طریق دستگاه‌های نظارتی است.»

همزمان، مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی، درباره معدوم کردن جوجه‌های یک‌روزه گفت قرار نبود خود جوجه‌ها را معدوم کنند و قرار بود تولید تخم مرغ نطفه‌دار را کاهش دهند.

ویدیو‌هایی که از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، واکنش‌های منفی و انتقادهای بسیاری را میان کاربران به همراه داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy