Friday, May 1, 2020

صفحه نخست » پیام گوهر عشقی به محمد نوری‌زاد

eshghi_050120.jpgرادیو زمانه - گوهر عشقی، از امضاکنندگان بیانیه درخواست استعفای علی خامنه‌ای موسوم به «بیانیه ۱۴ نفر» و مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس منتقد که آبان ۱۳۹۱ زیر شکنجه‌ مأموران پلیس فتا جان باخت، با انتشار پیامی ویدئویی از محمد نوری‌زاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد خواست در برابر فشارهای وارده از سوی مقامات قضایی بر او و خانواده‌اش مقاومت کند.

گوهر عشقی در این پیام گفت:

View this post on Instagram

برادرم محمد نوریزاد، من، تو، ما خاری هستیم در چشمان حاکمیتی که به عمد در صدد کشتار مردم ایران است. تو خوب میدانی که چه تهدیدهایی بر فعالین و داغدیدگان روا داشته اند. مگر فراموش کردی؟ مگر بیاد نداری که تهدیدت کردند که فیلم اتاق خوابت را پخش می کنیم. مگر نگفتند در جامعه شایعه می کنیم که به دختر خود تجاوز کردی؟ مگر بیاد نداری که فرزندم سحر را بارها و بارها بخاطر موضعگیری‌های من تهدید، بازداشت و ضرب و شتم کردند؟ مگر خواهرم اکرم را به یاد نداری؟ فقط می گفت فرزندم سعید زینالی سالهاست مفقودش کردید حداقل شرافت داشته باشید قبرش را نشان دهید. مگر شهناز عزیز را فراموش کردی؟ چه می خواست که محکوم به زندان شد؟ جز خونخواهی فرزندش مصطفی کریم بیگی؟ مگر دیگر خواهران و برادرانم را ندیده ای؟ برادر م بمان! همانطور که خواهرانم باید بمانند. تا جشن آزادی ایران راهی نیست. بمان و صبور باش که سحر نزدیک است. بمان تا مرگ و نیستی حاکم و حاکمان را جشن بگیریم زوالشان نزدیک است."گوهرعشقی" #ستاربهشتی @baregheh1

A post shared by Sahar Beheshti (@saharbeheshti1) on

«برادرم، محمد نوری‌زاد، صدای خسته تو را از ظلمی که به تو و فرزندت شده شنیدم ... برادرم بمان.»

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

محمد نوری‌زاد که به‌ دنبال درخواست استعفای علی خامنه‌ای از سمت رهبری با امضای «بیانیه ۱۴ نفر» از مرداد ماه ۹۸ بازداشت و زندانی شده است، روز دهم اردیبهشت ‌ماه با انتشار یک فایل صوتی از درون زندان اعلام کرد در اعتراض به آزار خانواده‌‌اش توسط قوه قضاییه و نهادهای امنیتی، تصمیم به «خودکشی خودخواسته» گرفته است.

او در این فایل صوتی تأکید کرده است که قوه قضاییه برای صدور حکم زندان برای پسرش، علی نوری‌زاد، از سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات دستور گرفته است.

پس از انتشار این فایل صوتی از سوی محمد نوری‌زاد، فعالان مدنی و کاربران در شبکه‌های اجتماعی با انتشار مطالبی در حمایت از این زندانی سیاسی، از او خواسته‌اند تا در برابر فشارها مقاومت کند.

محمد نوری‌زاد، روز پنجم اردیبهشت‌ماه در واکنش به صدور حکم زندان برای پسرش، علی نوری‌زاد با انتشار یک فایل صوتی دیگر از درون زندان وکیل‌آباد مشهد اعلام کرد که این حکم برای مرعوب کردن خانواده او صادر شده است.

او در این فایل صوتی ضمن تأکید بر بی‌گناه بودن فرزندش گفت که قوه قضاییه صرفا کارگزار نهادهای امنیتی است و از خود استقلالی ندارد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy