Sunday, May 3, 2020

صفحه نخست » پس از دو دهه خشکسالی، بارندگی‌ها هامون و جازموریان را احیا کرد

97E96DCF-F942-42B4-9728-119012AC8ECA.jpegرادیو فردا

وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفته است با افزایش بارندگی‌ها، بخش‌هایی از تالاب هامون احیا شده است.

او که روز یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو کرده است، تاکید کرده که این وضعیت باعث ایجاد پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده و برنامه‌هایی برای احیای وحش در این منطقه در نظر گرفته شده است.

تالاب بین‌المللی هامون در زمان پرآبی بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران به‌شمار می‌آید.

قطع کامل آب رودخانه هیرمند سبب خشکیدن تالاب هامون شده و در دو دهه گذشته بستر خشکیده این تالاب به محل رفت‌وآمد خودروها، چرای دام‌ها و برداشت شن و به کانون ریزگردها تبدیل شده بود.

خبرگزاری تسنیم همچنین گزارش داده که علاوه بر تالاب هامون، تالاب نیمه‌خشک جازموریان نیز پس از دو دهه خشکسالی، به دنبال بارندگی‌های زیاد اخیر آب‌گیری شده است.

تالاب جازموریان در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

2D299A80-76FE-43A0-9EE5-9C85E3F677C9.jpeg

مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان در این زمینه به خبرگزاری ایلنا گفته است که ۱۰۰ درصد این تالاب آبگیری شده و مردم از آب این تالاب برای کشاورزی و معیشت استفاده می‌کنند.

پیش از این گزارش‌هایی درباره بهبود وضعیت دریاچه ارومیه نیز منتشر شده بود.

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای آذربایجان غربی روز ۸ فروردین خبر داد که با رسیدن آب دریاچه ارومیه به ۵ میلیارد متر معکب، «رکورد حجم آب» این دریاچه در «یک دهه گذشته» شکسته شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy