Monday, May 4, 2020

صفحه نخست » وزیر بهداشت آلمان: تولید واکسن کرونا سال‌ها طول خواهد کشید

jens.jpg العربیه - وزیر بهداشت آلمان شامگاه یکشنبه ۳ مه در مصاحبه با کانال تلویزیونی «ا. آر. دی» این کشور گفته است، تولید واکسن کرونا احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه گفت تا پایان سال جاری واکسن ضد بیماری کرونا تولید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان در این مصاحبه گفت، مایه خوشحالی خواهد بود اگر این کار (تولید واکسن) طی چند ماه‌ شدنی بود اما باید واقع‌بین باشیم که تولید واکسنی برای مقابله با کرونا احتمالا سال‌ها طول می‌کشد چون شکست‌ها در نتایج آزمایش‌ها در این زمینه زیاد بوده است ما قبلا شاهد چنین تجربه‌ای با واکسن‌های دیگری بودیم».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

ینز اشپاهن با اشاره به اینکه رویکردهای بسیار امیدوار کننده‌ای وجود دارد در عین حال تاکید کرد که تولید واکسن را از سخت‌ترین کارهای در علوم پزشکی دانست.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در گفت‌وگویی اختصاصی با «فاکس نیوز» در مقابل مجسمه آبراهام لینکلن در «نشنال مال» پارک واشینگتن گفت؛ «ما خیلی مطمئن هستیم که در پایان سال واکسن به دست خواهیم آورد، با پایان سال، می‌گویند، باید این را نگویی، من آن چیزی که باور دارم می‌گویم».

او ادامه داد: «ما به شدت تلاش می‌کینم و گمان می‌کنم که تعدادی از گروهای تولید دارو خیلی نزدیک شده‌اند».

ترامپ در پاسخ به سؤالی درباره واکنش او به کشوری که پیش از ایالات متحده آمریکا واکسن تولید خواهد کرد، جواب داد «برایم مهم نیست. تنها می‌خواهم به واکسنی موفقیت‌آمیز دست یابیم. اگر کشوری دیگر به واکسن دست یابد کلاهم را برخواهم داشت».

در همین حال قرار است روز دوشنبه در یک کنفرانس آنلاین بین‌المللی که به ابتکار کمیسیون اروپایی برگزار می‌شود حدود ۷,۵ میلیارد یورو برای تولید واکسن کرونا و داروهای ضد این بیماری جمع آوری شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy