Tuesday, May 5, 2020

صفحه نخست » ۱۴ نظامی ایرانی و عراقی در حملات گستردۀ اسرائیل در سوریه کشته شدند

syria.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حملات دیشب هواپیماهای اسرائیلی به تأسیسات نظامی ایران و هم پیمانان آن در سوریه دست کم چهارده نظامی ایرانی و عراقی کشته شدند. همین منبع افزوده است که ارتش اسرائیل انبارهای نظامی ایران در جنوب شهر حلب و همچنین پایگاه‌های شبه نظامیان وابسته به ایران در دیرالزور واقع در شرق سوریه را بمباران کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

تأسیسات بمباران شده در حلب انبار مهمات نیروهای نظامی ایران و شبه نظامیان وابسته به این کشور بوده که در کنار آزمایشگاه‌های دفاعی ارتش سوریه واقع شده‌اند. به گفتۀ سرویس‌های اطلاعاتی غرب در این آزمایشگاه‌ها رژیم سوریه با همکاری ایران سلاح‌های شیمیایی تولید می‌کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرده است که تأسیسات نظامی بمباران شده در دیرالزور در نزدیکی شهر "المیادین" قرار گرفته‌اند. این هفتمین بار است که در دو هفتۀ گذشته پایگاه‌های نظامی ایران و متحدان آن در سوریه توسط اسرائیل آماج حمله قرار می‌گیرند.

"سانا" خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع نظامی این کشور خبر داد که در حلب شماری از انبارهای نظامی هدف حمله قرار گرفتند. رویترز نیز به نقل از مسئولان اطلاعاتی غرب نوشت که شبه نظامیان وابسته به ایران شماری پایگاه، انبار مهمات و ستاد فرماندهی در شهر حلب دایر کرده‌اند.

جمعه گذشته ارتش اسرائیل یک انبار مهمات را در مرکز سوریه بمباران کرد. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه گفته بود که در این انبار حزب الله لبنان موشک و مهمات نگهداری می‌کرد. به گفتۀ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در این حمله شماری از مراکز فرماندهی ایران نیز منهدم شدند. اندکی بعد تصاویر ماهواره‌ای که احتمالاً از سوی اسرائیل منتشر شد نتایج حملات هوایی در دهانۀ تأسیسات زیرزمینی ایران در منطقۀ پالمیر را نشان می‌دادند. ساعاتی پیش از این حملات نفتلی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، در هشداری بی سابقه به رهبران ایران گفت: "خوب گوش‌هایتان را باز کنید: راهبرد اسرائیل از این پس بیرون راندن شما از سوریه است. "

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اگر چه اسرائیل صدها و‌ای بسا هزاران بار نیروهای ایرانی و متحدان آنان را در سوریه طی سال‌های گذشته بمباران کرده است، اما، حکومت اسلامی ایران حتی واکنش شفاهی نیز به این حملات از خود نشان نداده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy