Friday, May 8, 2020

صفحه نخست » فحاشی خواننده گانز به وزیر ترامپ

axel_050720.jpgاکسل رز در توییتر فحش داد و وزیر دارایی آمریکا اشتباهی پرچم لیبریا را بیرون کشید

بی بی سی - با همه‌گیری ویروس جدید کرونا در جهان و تعطیلی بخش بزرگی از جهان و چند هفته زندگی صدها میلیون‌ نفر در قرنطینه، رویدادهای بی‌سابقه کم نیستند و شبکه اجتماعی توییتر هم بستر حاصلخیزی برای بحث‌های عجیب است، اما دعوای اخیر اکسل رز و استیو منوچین در نوع خود کم‌نظیر است.

پس از آن که ستاره راک و خواننده گروه گانز ان رزز در توییتی به وزیر دارایی آمریکا حمله کرد، آقای منوچین پاسخ او را داد، اما گافی که در آن پاسخ بود باعث تمسخر بیشتر او شد.

با توجه به بحران اقتصادی ناشی از کرونا و بیکاری میلیون‌ها نفر و ورشکستگی کسب‌وکارها، استیو منوچین یکی از چهره‌های کلیدی در مواجهه با این بحران در آمریکا است.

پس از یک نشست مطبوعاتی او اکسل رز در حساب توییتر خود، که با بیش از یک میلیون مشترک هیچکس را دنبال نمی‌کند، با استفاده از یک کلمه رکیک نوشت: "رسما تایید شد! فارغ از هر تصوری که قبلا از استیو منوچین داشتید او رسما یک {...} است."

_112200010_liberia.jpg پرچم لیبریا شبیه پرچم آمریکا است اما فقط یک ستاره دارد

***

آقای منوچین با زیر سوال بردن وطن‌دوستی اکسل رز پاسخ این حمله لفظی را داد و نوشت: "تو اخیرا برای کشورت چه کاری کرده‌ای؟"

چند روز پیش هنگام بازدید آقای ترامپ از کارخانه تولید ماسک صدای اکسل پخش می‌شد که می‌گفت: زندگی کن و بگذار بقیه به درد خود بمیرند:

او به نشانه‌ میهن‌پرستی خود یک پرچم آمریکا هم آخر توییتش گذاشت. اما مشکل اینجا بود که به جای پرچم آمریکا در واقع پرچم لیبریا را گذاشت که تنها یک ستاره دارد.

اینکه وزیر دارایی آمریکا در بحث وطن‌دوستی پرچم کشور خودش را با کشوری دیگر اشتباه گرفته باعث تمسخرش شد.

هرچند که او توییتش را پاک کرد و پرچم درست را گذاشت، اما همان پرچم اشتباهی کافی بود تا اکسل رز به تمسخر بگوید: "عجب، ببخشید، نمی‌دانستم قرار است از مدل اقتصادی لیبریا پیروی کنیم".

او ادامه داد که برخلاف آقای منوچین مقام دولتی ندارد و مسئولیتی هم در جان باختن هزاران نفر با شیوع کرونا متوجهش نیست.

دقیقا مشخص نیست که چه چیزی نخست باعث شد تا اکسل رز به استیو منوچین حمله لفظی کند.

چند روز پیش هنگام بازدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از یک کارخانه تولید ماسک، قطعه آهنگی با صدای اکسل رز پخش می‌شد که آن هم جنجال آفرید.

قطعه راکی که در پس‌زمینه بازدید آقای ترامپ از کارخانه پخش می‌شد می‌گفت: "زندگی کن و بگذار بقیه به درد خود بمیرند" (live and let die).

از نظر بسیاری انتخاب این موسیقی با توجه به مرگ هزاران نفر در همه‌گیری کرونا نامناسب بود.

آمریکا بالاترین شمار رسمی درگذشتگان کووید۱۹ را در جهان دارد و آقای ترامپ مانند چند رهبر دیگر جهان برای بی‌عملی و کم‌اهمیت قلمداد کردن ویروس کرونا در آغاز شیوع آن با انتقادهای بسیاری روبرو است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy