Wednesday, May 20, 2020

صفحه نخست » انتشار پوستری در سایت خامنه ای با سیاه ترین اصطلاح رژیم نازی

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

سایت اطلاع رسانی علی خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی ایران، به مناسبت "روز قدس" پوستری را به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی منتشر کرده و در آن برای اولین بار از اصطلاح "راه حل نهایی" (Die Endlösung) استفاده نموده است که توسط رژیم نازی برای کشتار میلیون ها یهودی در جریان دومین جنگ جهانی ابداع شد.

29938.jpgاگر چه پوسترهای تبلیغاتی رهبر حکومت اسلامی ایران می گویند که منظور از "راه حل نهایی" "مقاومت" یا در اصل اقدام مسلحانه برای برگزاری رفراندوم در فلسطین است. اما، تصویر واحد پوسترها بیت المقدس را نشان می دهد که توسط نیروهای نظامی سپاه پاسداران، سپاه قدس، حزب الله لبنان و دیگر گروه های شبه نظامی تحت حمایت تهران باصطلاح فتح شده است.

51EIRG2uqmL._SX327_BO1,204,203,200_.jpgبر خلاف نسخه های عربی و انگلیسی که آزادی فلسطین را در آینده نوید می دهند، نسخۀ فارسی پوستر با اشاره به فتح خرمشهر در جنگ هشت ساله و بیرون راندن "ارتش اشغالگر عراق" از این شهر، می گوید : "قدس خرمشهر دیگر می شود."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در آستان راهپیمایی "روز قدس" در ایران که امسال به دلیل ویروس کرونا به "خودروپیمایی" تغییر شکل یافته، رهبر حکومت اسلامی ایران در پیامی توئیتری خواستار مسلح شدن فلسطینیان کرانۀ غربی رود اردن، همانند نوار غزه، شده و گفته است : "سازش با رژیم صهیونیستی هیچ چیز از بیرحمی این رژیم اشغالگر، شرور و گرگ صفت کم نمی کند."

اگر چه علی خامنه ای رفراندوم را "راه حل نهایی" مسئلۀ فلسطین می نامد، اما، در خود ایران برگزاری رفراندوم عملاً ناممکن است زیرا، هر گونه همه پرسی در هر سطحی فقط به میل و ارادۀ رهبر بستگی دارد.

در جریان اعتراض های آبان ماه گذشته در ایران برگزاری رفراندوم برای تغییر قانون اساسی یکی از شعارهای محوری معترضان در تظاهرات و راهپیمایی های سراسری کشور بود که طی آن البته صدها نفر از تظاهرکنندگان در سکوت و انفعال جهانی به ضرب گلوله و تیربار از پای درآمدند.

در میان گروه های فلسطینی دو گروه حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه بیشترین کمک های مالی و لجستیکی حکومت ایران را دریافت می کنند و "جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین" به عنوان یکی از همکاران سرویس های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور معرفی می شود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رژیم آلمان نازی به ویژه در آخرین دورۀ حیات خود اصطلاح "راه حل نهایی" را برای کشتار میلیون ها یهودی ابداع کرد و در اردوگاه های مرگ مناطق تحت اشغال خود در اروپا به اجرا گذاشت.

***

به گزارش ایران اینترنشنال ما یک پمپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا،‌ در واکنش به پوستر منتشر شده از سوی وبسایت رسمی علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی،‌ درباره مساله فلسطین استناد او به شعار «راه حل نهایی» و «یهودی‌ستیزی» را محکوم کرد.

پمپئو روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ضمن انتشار تصویر دو مورد از توییت‌های خامنه‌ای درباره اسرائیل و فلسطین و محکوم کردن اظهاراتش در صفحه توییتر نوشت او جایی در «توییتر یا هر بستر رسانه‌ اجتماعی دیگر» ندارد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما می‌دانیم که سخنان خامنه‌ای نشان‌دهنده سنت تحمل مردم ایران نیست.»

وبسایت رسمی خامنه‌ای در پوستری به مناسبت «‌روز قدس» از عبارت «‌راه‌حل نهایی» استفاده کرده است. راه‌حل نهایی برنامه آلمان نازی برای کشتار سیستماتیک و دسته‌جمعی یهودیان بود که به هولوکاست منجر شد.

پمپئو در ادامه خامنه‌ای را «رهبر حامی نخست ترور در جهان» و «یهودی‌ستیز» خوانده و نوشته است او «هولوکاست را نفی می‌کند، پول و اسلحه برای تروریست‌های ضد اسرائیلی می‌فرستد،‌ و اکنون به درخواست نازی‌ها برای راه حل نهایی استناد کرده است.»

در واکنش به پوستر منتشر شده از سوی وبسایت خامنه‌ای همچنین صفحه فارسی وزارت خارجه اسرائیل در توییتر نوشت: «رژیم یهودی‌ستیز جمهوری اسلامی در ایران خواهان اجرای راه‌حل نهایی برای اسرائیل است.»

در ادامه این توییت آمده است: «‏ما اجرای راه‌حل نهایی توسط یک‌ دیکتاتور دیگر در تاریخ را تجربه کرده‌ایم و به شما وعده می‌دهیم: هرگز دیگر.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy