Friday, May 29, 2020

صفحه نخست » بازداشت یک شهروند به علت نصب پرچم شیر و خورشید و عکس رضا شاه در مشهد

rezas_052920.jpgرادیو فردا - رسانه‌های حقوق بشری ایرانی از بازداشت یک مرد ۵۵ ساله در مشهد پس از نصب پرچم شیر و خورشید مقابل منزل پدری خود خبر می‌دهند.

وب‌سایت حقوق بشری هرانا، نام این مرد را علیرضا غلامپور، شهروند اهل مشهد و زمان بازداشت وی را سه‌شنبه، خرداد گزارش کرده است.

بر اساس این گزارش، آقای غلامپور از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان «نامعلومی» منتقل شده و خانواده وی نیز از محل نگهداری او خبری ندارند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بر اساس تصاویری که از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، وی تصاویری از رضا شاه و محمدرضا شاه پهلوی و نیز شاهزاده رضا پهلوی بر سر در خانه پدری خود نصب کرده بود.

پیش از این نیز منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ تصویری از خود در حالی که پرچم ایران با نشان شیر و خورشید را در دست داشت، در اینستاگرام منتشر کرد.

وی از مردم ایران خواسته بود دست به دست هم بدهند تا «به جای پرچم فلسطین و سوریه و لبنان، پرچم ملی خود را بر فراز میهن» به اهتزاز درآورند.

شیر و خورشید نشانی است که تا پیش از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ نماد ملی ایران بود.

با پیروزی انقلاب، از این نشان به عنوان نماد «طاغوت و غربزدگی» یاد شد و به همین دلیل از اماکن عمومی و سازمان‌های دولتی برچیده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy