Sunday, Jun 7, 2020

صفحه نخست » دادستان کل آمریکا: نیازی به اصلاح قوانین پلیس نیست

policeusa.jpg العربیه - با کاهش تدریجی اعتراضات در شهرهای ایالات متحده آمریکا و اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر عقب نشینی نیروهای گارد ملی از واشنگتن دی سی، پس از روزها تظاهرات علیه قتل جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس، ویلیام بار دادستان کل آمریکا روز دوشنبه ۸ ژوئن تأکید کرد، سیستم قانونی این کشور از نظر عرفی منظم و نژادپرستانه نیست بنابرین نیازی به اصلاح قوانین مربوط به کار پلیس نیست.

ویلیام بار، شامگاه یکشنبه در مصاحبه با «سی بی سی» گفت: «هنوز نژادپرستی در ایالات متحده وجود دارد اما فکر نمی‌کنم در سیستم اجرای قانون آمریکا نژادپرستی وجود دارد».

او افزود: «با همه این مسائلی که مطرح می‌شود اما من عدم اعتماد جامعه سیاهپوستان آمریکایی به قوانین را درک می‌کنم».

ویلیام بار افزود: «فکر می‌کنم باید درک کنیم که در گذشته نهادهای ما صریحاً نژادپرست بود اما از دهه ۱۹۶۰ ما یک مرحله اصلاحات را شروع کردیم و پیشرفت بزرگی حاصل شده است و شاید ارتش یکی از بهترین نمونه‌های این امر باشد».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

نیازی به اصلاحات قوانین پلیس وجود ندارد

بار در پاسخ به این سؤال که آیا دلیلی برای اصلاح قوانین و کاهش مصونیت از تعقیب پلیس بد رفتار وجود دارد؟ او اظهار داشت هیچ توجیهی برای این امر وجود ندارد.

وی همچنین گفت: «من فکر می‌کنم نباید برای پاسخگویی افراد بد در دستگاه پلیس مصونیت همه افراد پلیس را کاهش داد، زیرا وضع چنین قانونی قطعاً به تردید افراد در انجام ماموریت و کاهش کیفیت کاری کل دستگاه پلیس منجر خواهد شد».

دادستان آمریکا با بیان اینکه کار پلیس سخت ترین کار در کشور است، افزود: «معتقدم اکثریت قریب به اتفاق پلیس‌ها که با تفکر غیرنظامی به مردم خدمت می‌کنند افراد خوبی هستند و با اعتقاد خدمت به مردم کارشان را با شجاعت و درست انجام می‌دهند. فکر می‌کنم نمی‌توان خطای برخورد یا عمل زشت یک فرد را به کل مجموعه، گروه یا به یک نهاد کامل تعمیم داد».

او در باره تصمیم ترامپ به فراخواندن ۱۰ هزار نیروی ارتش برای مقابله با تظاهرات و اقدامات آشوب گرانه گفت، این تصمیم هرگز عملی نشده فقط در باره آن با رئیس جمهوری بحث شد و قرار شد اگر اوضاع بدتر شود، در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy