Thursday, Jun 11, 2020

صفحه نخست » محمدباقر نوبخت وقوع ناآرامی‌های تازه در تابستان را پیش بینی کرد

nobakht_061120.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، تلویحاً پیش بینی کرده که در تابستان پیش رو ناآرامی‌های تازه‌ای یا به تعبیر او "تابستان داغی" در کشور روی دهد که البته وی این "تابستان داغ" را به دسیسه و "طرح دشمنان" نسبت داده است.

نوبخت گفته است : "در حالی که دشمنان در تلاش هستند که تابستان داغ را برای مردم ایجاد و به فشارهای تحریمی افزوده کنند، ما در دولت تلاش داریم که با افزایش آستانۀ تحمل مردم به شکست این پروژه کمک کنیم."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

البته نوبخت نگفت که اگر "تابستان داغ" دسیسۀ "دشمنان" است، چرا حکومت اسلامی می‌خواهد برای جلوگیری از آن "آستانۀ تحمل مردم را بالا ببرد."

در توضیح اینکه چگونه حکومت اسلامی می خواهد "آستانۀ تحمل مردم" را در مقابل "طرح دشمنان" افزایش دهد، محمدباقر نوبخت گفته است : "ده هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری اختصاص یافته است."

نوبخت با پذیرش مشکلات اقتصادی کشور گفته است که نظام "با محدودیت منابع مواجه است"، اما، می کوشد به یاری "ایدئولوژی روشن و دکترین تعریف شده به ساماندهی منابع" محدود دست یابد. او گفته است که تحریم‌ها کلیه سیاست‌ها و سیاستگذاری‌های نظام اسلامی ایران را دستخوش تغییر کرده، اما، حکومت اسلامی ایران می‌داند که با همین منابع محدود که البته وی آنها را "خوب" توصیف کرده "کشور را به چه سمتی اداره" کند.

پیش از این شمس الدین حسینی، نمایندۀ مجلس یازدهم و وزیر اقتصاد محمود احمدی نژاد، گفته بود که نظام اسلامی دیگر فرصتی برای از دست دادن ندارد، زیرا، اقتصاد کشور زمینگیر است، شکاف طبقاتی بی سابقه است و دیگر از درآمدهای بادآوردۀ نفتی نیز خبری نیست. وخامت این وضعیت و نبود منابع ارزی باعث شده که حتا سیمای جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری شبکه های برونمرزی خود را از ماهواره حذف کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy