Sunday, Jun 21, 2020

صفحه نخست » قاضی دادگاه طبری: حقیقت داشتن یا دروغ بودن مرگ قاضی منصوری برای ما احراز نشده است

8612A3B0-21CE-4C44-A441-ABC66731BCAC.pngرادیو فردا

در حالی که پلیس رومانی و معاون قوه قضائیه ایران مرگ قاضی غلامرضا منصوری را تایید کرده‌اند، در جلسه امروز دادگاه رسیدگی به پرونده فساد اکبر طبری، قاضی دادگاه گفت راجع به فوت آقای منصوری، «تا این لحظه صحت و سقم موضوع برای دادگاه احراز نشده» است.

غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم پرونده فساد طبری است و طبق گفته مقام‌های قضایی از حسن نجفی، متهم ردیف دوم پرونده ۵۰۰ هزار یورو رشوه گرفته بود.

به گزارش ایسنا، در پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات باند ارتشا در قوه قضائیه که روز یک‌شنبه ۱ تیرماه برگزار شد، ابتدا رسول قهرمانی، نماینده دادستان از مرگ آقای منصوری ابراز تأسف کرد ولی تاکید کرد که «نبود متهم منصوری از نظر دادسرا هیچ خللی بر روند دادرسی پرونده ایجاد نمی کند».

در واکنش به این سخنان، قاضی بابایی، رئيس شعبه پنج دادگاه کیفری تهران که به این پرونده رسیدگی می‌کند، گفت: «راجع به فوت متهم ذکر شده، تا این لحظه صحت و سقم موضوع برای دادگاه احراز نشده، در صورت احراز صحت خبر، دادگاه وفق قانون در این خصوص اظهار تصمیم می‌کند».

بر اساس گزارش خبرنگار رادیو فردا به نقل از پلیس بخارست، قاضی منصوری ظهر روز جمعه ۳۰ خرداد در هتلی در شهر بخارست مرده است.

پلیس بخارست هنوز درباره علت مرگ آقای منصوری اظهارنظر دقیق نکرده ولی برخی مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله علی باقری‌ کنی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران اعلام کرده‌اند که آقای منصوری خودکشی کرده است.

در همین حال، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی که در این زمینه منتشر کرد، پرونده آقای منصوری را «قتل» اعلام کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy