Friday, Jun 26, 2020

صفحه نخست » اخبار ضدو نقیض از انفجار شرق تهران

blast_062520.jpgایران وایر- بامداد روز جمعه نور شدید و صدای مهیب یک انفجار اهالی شرق تهران را دچار وحشت کرد. یکی از اهالی ساکن پردیس می‌گوید: «صدا وحشتناک بود و شیشه‌ها حالت ارتعاش پیدا کرد.»

فیلم‌های منتشر شده نشان می‌داد که همزمان با صدای مهیب، نوری از زمین به سمت آسمان می‌رود. فردی که با ایران وایر گفت‌و گو می‌کند، می‌گوید: « نور زمین به هوا را که دیدم فقط فریاد می‌زدم یا خدا یک هواپیمای دیگر را زدند.» اشاره او به شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی پرواز ۷۵۲ در روز ۱۸ دی ماه سال گذشته است.

با توجه به این که صدای انفجار در شرق تهران و در نزدیکی پارچین که برخی از تاسیسات هسته‌ای ایران در آن قرار دارد، شنیده شده بود بسیاری از کاربران و متخصصان انفجار در پارچین را به عنوان یکی از گمانه‌های احتمالی ایجاد نور و صدای مهیب مطرح کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

دقایقی پس از انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند اما خبرهای منتشر شده از سوی آن‌ها درباره علت انفجار ضدو نقیض است. در حالی که خبرگزاری دولت (ایرنا) و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از داود عبدی، سخنگوی وزارت دفاع از نفجار مخزن گاز در محوطه عمومی پارچین خبر دادند خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نوشت: «یک مخزن گاز صنعتی در محل خالی از سکنه منفجر شد.» این خبرگزاری با انتشار یک فیلم که در آن خبرنگار ادعا می‌کند در ۲۰۰ متری مرکز تاسیسات هسته‌ای پارچین رانندگی می‌کند، خبر انفجار در پارچین را تکذیب کرد.



در فیلم منتشر شده خبرنگار می‌گوید اینجا ترددعادی است، دودی نیست و آمبولانسی هم دیده نمی‌شود با این حال یکی از کاربران توییتر نوشته بلواری که خبرنگار فارس در آن رانندگی می‌کند حداقل سه کیلومتر با جاده فرعی نیروگاه فاصله دارد.

در همین زمینه:

نور شدید در آسمان تهران؛ از بمباران پایگاه نظامی پارچین تا انفجار مخزن گاز صنعتی!

العربیه - کاربران شبکه‌های اجتماعی ایرانی در دقایق اولیه نیمه‌شب جمعه 26 ژوئن (6 تیر ماه) از مشاهده نور نارنجی شدید و شنیدن صدای مهیب انفجار در شرق تهران خبر دادند، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسدارن ایران تا لحظه نوشتن این گزارش اعلام کرد که «هنوز منشا این نور مشخص نشده است».

در همین حال منابع غیررسمی داخلی ایران گفتند که مركز نظامی پارچین در شرق تهران بمباران شده است اما تا کنون هیچ منبعی وقوع بمباران را تایید نکرده است.

رسانه‌های دولتی از جمله خبرگزاری سپاه در ابتدا تنها به مشاهده «نور نارنجی» اشاره کردند اما پس از آن خبرگزاری سپاه با انتشار ویدیویی دیگر به جای اشاره به شیء نورانی از انفجار مهیب خبر داد.

منابع غیررسمی از انفجار در شهرک نظامی پردیس در شرق تهران خبر دادند، در حالیکه گزارش‌های دیگر به انفجار در پارچین اشاره دارد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با نشر ویدیوهایی از انفجاری که برای چند ثانیه نور ناشی از آن در آسمان شرق پایتخت ظاهر شد خبر دادند.

خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس، اعلام کرد در حال پیگیری موضوع از نهادهای ذی‌صلاح است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

گفتنی است که پارچین اساسا دارای یک پایگاه نظامی است که ایران پیشتر متهم به انجام آزمایش اتمی در آنجا شده بود.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران نیز انفجار مهیب ایجاد شده در شرق تهران را بر اثر انفجار یک مخزن گاز صنعتی در حاشیه یکی از «مراکز وزارت دفاع اعلام» و اخبار منتشر شده درباره انفجار در سایت #پارچین را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت دفاع ایران نیز در این‌باره گفته «انفجار مخزن گاز توسط عوامل آتش نشانی و اطفاء حریق کنترل و مهار شد و به لطف خدا هیچ تلفاتی نیز به همراه نداشته است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy