Monday, Jun 29, 2020

صفحه نخست » گمانه‌هایی درباره قتل منصوری توسط باندی مخوف در قوه قضاییه

assasin_062920.jpgایران اینترنشنال - هم‌زمان با درخواست وزارت امور خارجه و پلیس ایران از رومانی برای ارسال اطلاعات پرونده مرگ غلامرضا منصوری،‌ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به گمانه‌هایی درباره قتل او از سوی «باندی مخوف» ‌درون قوه قضاییه اشاره کرد.

ذوالنوری روز دوشنبه ۹ تیرماه در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا گفت: « یکی از گمانه‌های مطرح درباره قتل قاضی غلامرضا منصوری وجود باند مخوف فعال در قوه قضاییه برای حذف فردی حاوی مطالب است.»

او افزود: «گمانه‌زنی در خصوص وجود پیوند میان جریانات داخلی و خارجی به این دلیل است که قتل یک قاضی که در اختیار،‌ کنترل و حمایت پلیس کشور خارجی است،‌ عملا غیر ممکن است.»

ذوالنوری گفت: «این احتمال نیز وجود دارد که عناصری بخواهند با این اتفاق قدری فضا را آشفته‌ کرده تا فضای اتهام‌زنی در داخل کشور فراهم شود.»

هم‌زمان عباس موسوی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،‌ ضمن اشاره به پیگیری این پرونده گفت: «وزارت امور خارجه، سفارت ایران،‌ قوه قضاییه و پلیس اینترپل پیگیر این موضوع را درخواست داریم رومانی هر اتفاقی افتاده به ایران رسما و کتبا اعلام کند.»

او در همین زمینه دولت رومانی را به دلیل «عدم شفاف‌سازی» مورد انتقاد قرار داد و افزود: «تاکنون جز اخبار رسانه‌ای چیز جدیدی دریافت نکردیم.»

با این حال هادی شیرزاد،‌ رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی، اعلام کرد پلیس بین‌الملل بخارست با وجود محدودیت‌ها «مستندات متعددی» را برای ایران ارسال کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

شیرزاد اشاره کرد یکی از درخواست‌‌های ایران از پلیس رومانی اعزام تیم کارشناسی برای بررسی میدانی صحنه جرم بود که پلیس رومانی خواستار پیگیری این درخواست از مسیر دیپلماتیک شد. او همچنین از درخواست برای ارسال «شرح کامل ماوقع» خبر داد.

رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی درباره زنده بودن منصوری اشاره کرد پلیس اینترپل بخارست اعلام کرده فرد فوت شده بر اساس «مستندات و مدارک همراهش» تعیین هویت شده است.

شیرزاد گفت: «مرگ این فرد را پلیس رومانی به نام غلامرضا منصوری تایید و برای ما ارسال کرده است.»

با این حال او افزود برای تعیین هویت قطعی فرد فوت شده به مستندات دیگری از جمله دی‌ان‌ای نیاز است و بر همین اساس درخواست ارسال پروفایل آن به رومانی داده شده است.

این مقام پلیس ایران گزارش‌ها درباره حضور یک فرد ایرانی در هتل محل اقامت منصوری را رد کرد.

سخنگوی پلیس رومانی پیشتر به ایران اینترنشنال گفته بود: «شواهد اولیه نشان‌دهنده احتمال خودکشی است، اما این نتیجه قطعی نیست و تحقیقات به پایان نرسیده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy