Thursday, Jul 30, 2020

صفحه نخست » ترامپ از احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد

trump_072920.jpgیورونیوز - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی از احتمال به تعویق افتادن انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

او در همین توییت که روز پنجشنبه همرسان شد، با یادآوری این که رأی‌دهی از طریق پست الکترونیکی می‌تواند به تقلب و نتایج نادرست منجر شود، نوشت: «با رأی‌گیری از طریق پست الکترونیکی (نه رأی‌گیری غیابی، که چیز خوبی است)، انتخابات سال ۲۰۲۰ ناسالم‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. این برای آمریکا بسیار شرم‌آور خواهد بود.»

رئیس جمهوری آمریکا احتمال به تعویق انداختن انتخابات پیش رو را به صورت پرسشی مطرح کرد و نوشت: «آیا نباید انتخابات را به تعویق انداخت تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، ایمن و با اطمینان رای دهند؟؟؟»

بی بی سی نوشت: ایالت‌های آمریکا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و به خاطر نگرانی‌ها نسبت به سلامت عموم، درصددند تا رای‌گیری پستی را آسان‌تر کنند.

آقای ترامپ در توییتی گفته: "رای‌گیری از طریق پست، انتخابات ماه نوامبر را به نادرست‌ترین و جعلی‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا که شرمساری بزرگی برای این کشور است، بدل خواهد کرد."

در اوایل ماه جاری شش ایالت کالیفرنیا، یوتا، هاوایی، کلرادو، اورگان و واشنگتن اعلام کردند که قصد دارند انتخابات نوامبر را از طریق برگه‌های پستی برگزار کنند.

این ایالت‌ها برگه‌های رای‌گیری را از طریق پست به تمامی شهروندان واجد شرایط ارسال خواهند کرد که در روز انتخابات باید این برگه برگردانده شود. هر چند که امکان رای دادن حضوری هم تحت شرایطی محدود در این ایالت‌ها وجود خواهد داشت.

حدود نیمی از ایالت‌ها به رای دهندگان اجازه می‌دهند تا در صورت درخواست از طریق پست رای بدهند.

منتقدان رای‌گیری پستی معتقدند که در این نوع رای‌گیری این احتمال وجود دارد که واجدان بیشتر از یک بار رای دهند.

واکنش‌های اولیه

رادیو فردا - در یکی از اولین واکنش‌ها به توئیت دونالد ترامپ، پیت بوتجج، از نامزدهای سابق دمکرات برای ریاست‌جمهوری امسال ایالات متحده در توئیتی نوشت که «ایالات متحده در جریان جنگ داخلی هم انتخابات برگزار کرد و ما ۹۶ روز دیگر چنین خواهیم کرد.»

به گفته یکی از خبرنگاران، سناتور لیندسی گراهام نیز در واکنش به پرسشی مربوط به درخواست آقای ترامپ برای تأخیر در برگزاری انتخابات گفته است که «فکر نمی‌کنم ایده خیلی خوبی باشد.»

بن کاردین، سناتور ایالات مریلند از حزب دمکرات نیز در توئیتی دونالد ترامپ را متهم کرده که «حکومت قانون را درک نمی‌کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy