Saturday, Jul 4, 2020

صفحه نخست » روزنامه کویتی الجریده: جنگنده‎های F35 اسرائیل نطنز را بمباران کردند

kuwait_070320.jpgالعربیه - روزنامه کویتی الجریده در شماره روز جمعه 3 ژوئیه 2020 خود فاش کرد که جنگنده‎های F35 اسرائیل مسئولیت حمله به تاسیسات اتمی نطنز را بر عهده داشته و بر خلاف گزارش‌های مطرح شده، این جنگنده‌ها از جنوب اسرائیل پرواز کرده و در آسمان کشورهای عربی سوختگیری نکرده‌اند.

یک مقام عالی‌رتبه که از او نامی برده نشده به روزنامه الجریده گفته حملات اسرائیل سبب نابودی 80 درصد از ذخیره گاز UF6 مورد نیاز برای غنی‌سازی اورانیوم شد و ایران نیاز به حدود دو ماه زمان دارد تا بتواند این حجم از گاز را تامین کند و همچنین ایران ناچار خواهد بود سرعت غنی‌سازی خود را تا زمان تامین گاز کافی، 80 درصد کاهش دهد.

اشاره این مقام مسئول به حملات صورت گرفته به تاسیسات موشکی پارچین و همچنین تاسیسات هسته‌ی نطنز است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

پیشتر یدی کوهین که بسیاری او را سخنگوی غیررسمی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل می‎خوانند، 24 ساعت قبل از انفجار بزرگ نیروگاه هسته‌ای نطنز، در صفحه توئیترش درباره آن خبررسانی کرده و گفته بود: «اختصاصی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی: اسرائیل بزرگترین مرکز غنی‌سازی اورانیوم در ایران را بمباران و ویران کرد. مواردی از مسمومیت رادیو اکتیو روی داده و مردم از منطقه حمله تخلیه شده‌اند و بایکوت خبری کاملی در جریان است.

ایران از کارشناسان روس برای مقابله با آلودگی رادیو اکتیو کمک خواسته. اسرائیل این حمله را با هواپیماهای اف 16 انجام داد که در آسمان یک کشور خلیجی سوخت‌گیری کردند.»

روز جمعه گذشته هم انفجار مهیبی در یک منطقه نظامی به شدت محافظت‌شده رخ داد و ایران ادعا کرد که این انفجار مروبط به مخزن ذخیره گاز است.

نيروهاى سپاه پاسداران صبح امروز پنجشنبه 2 ژوئیه درپی وقوع انفجاری بزرگ در سایت نطنز، در 270 کیلومتری تهران به حالت آماده باش درآمده و تدابیر امنیتی را افزایش دادند.

رسانه‌های ایران ضمن تایید خبر انفجار سایت اتمی نطنز در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این انفجار اعلام شد، «این حادثه هیچگونه تلفاتی نداشته و لطمه ای به فعالیت‌های جاری این مجموعه نیز وارد نکرده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy