Tuesday, Jul 7, 2020

صفحه نخست » "حملات ایران به سفارت‌های اسرائیل در اروپا خنثی شد"

Israel.jpg رادیو فردا - رسانه‌های اسرائیل به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون این کشور گزارش داده‌اند سازمان جاسوسی موساد اخیرا توانسته است حملات برنامه‌ریزی شده جمهوری اسلامی ایران علیه برخی سفارتخانه‌های اسرائیل «در اروپا و دیگر نقاط» را خنثی کند.

به نوشته تایمز آو اسرائیل، کانال ۱۲ اسرائیل هیچ اشاره‌ای به جزئیات و همچنین منبع این خبر نکرده است.

بنابر همین گزارش، بخش مربوط به نام «دیگر نقاط» نیز سانسورشده باقی ماند اما در گزارش ذکر شد که همکاری آنها به خنثی کردن حملات کمک کرد.

اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران یکدیگر را دشمن اصلی خود می‌دانند و مقام‌های تهران همواره از محو اسرائیل سخن گفته‌اند.

اسرائیل به ویژه در دو سال اخیر بارها به مواضع نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه حمله کرده است؛ اما در روزهای اخیر فرضیاتی درباره دست داشتن این کشور در انفجار در تأسیسات هسته‌ای نطنز مطرح شده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند علت وقوع «حادثه» در نطنز «کاملا مشخص» شده اما فعلا آن را بیان نمی‌کنند.

در اسرائیل نیز چند مقام رسمی اظهار نظرهای کوتاهی درباره این انفجار کرده‌اند. از جمله ژنرال بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است هر رویدادی که در سایت‌های هسته‌ای ایران رخ می‌دهد «لزوما با اسرائیل ارتباطی ندارد».

اما ژنرال گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، می‌گوید کشورش برای مقابله با توانایی هسته‌ای ایران «همه امکانات را به کار گرفته» و «اقدامات گسترده‌ای انجام می‌دهد که بهتر است ناگفته بماند».

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، گفته که حادثه نطنز «خسارت‌های مالی قابل توجهی» به جا گذاشت و ممکن است «کندی‌هایی ایجاد کند».

با این حال کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از ارزیابی‌های اطلاعاتی گزارش داد که انفجار در تأسیسات نطنز، برنامه غنی‌سازی جمهوری اسلامی را «دو سال به عقب برد».

هنوز هیچ مقام رسمی ایران یا اسرائیل به گزارش کانال ۱۲ درباره «خنثی شدن طرح جمهوری اسلامی برای حمله به سفارتخانه‌های اسرائیل» واکنش نشان نداده است.

حدود هشت سال پیش، دیپلمات‌های اسرائیلی در هند و گرجستان هدف رشته بمب‌گذاری‌هایی قرار گرفتند.

اسرائیل با اشاره به چند طرح دیگر برای بمب‌گذاری، جمهوری اسلامی و گروه نیابتی‌اش، حزب‌الله لبنان، را مسئول این حملات و طرح‌ها دانست. چند مقام ایران، از جمله سفیر جمهوری اسلامی در دهلی‌نو، دست داشتن در این حملات را رد کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy